Елітний імпортний алкоголь в Україні не зникне
Таку думку висловив віце-президент асоціації Виноградарі та винороби України В'ячеслав Пономарьов виданню ЛІГАБізнесІнформ.
Зокрема, мова йде про статтю 226.9 Податкового кодексу України, в якій говориться, що спиртні напої повинні маркуватися акцизними марками з тим розміром акцизного збору, який був встановлений на момент розливу напою, повідомив В'ячеслав Пономарьов.
"У цій статті дійсно йде мова про те, що немаркованими вважаються алкогольні напої з марками акцизного податку, на яких визначення суми акцизного податку, сплаченого за одиницю маркованої продукції, не відповідає сумі визначеній з урахуванням діючих на дату розливу продукції ставок акцизного податку, міцності продукції та місткості тари.
Прийнятий механізм у новому податком Кодексі вважається абсолютною нормою при здійсненні державного контролю за сплатою акцизного збору до бюджету. В даний час діє положення, згідно з яким ті марки акцизного податку, що передаються імпортерам, повинні передаватися ними іноземним виробникам для маркування алкогольних напоїв та тютюнових виробів у процесі їх виробництва. Тому, якщо марка акцизного податку наклеюється в процесі виробництва алкогольних напоїв, то проблем з податковою адміністрацією, ні у вітчизняних виробників, ні в імпортерів бути не повинно", - пояснив віце-президент асоціації.
На його думку, галас навколо ввезення імпортного алкоголю на територію України був роздутий через те, що раніше деякі імпортери не дотримувалися даної вимоги, а схаменулися лише зараз, коли вже був прийнятий новий Податковий кодекс, яким було чітко зафіксовано, що це є порушенням законодавства України.
Такі імпортери могли набувати алкогольну продукцію не у виробника, а у посередницької фірми, яка могла зберігати товар незрозуміло де.
Зараз же немає ніяких колізій для виробників алкогольної продукції, оскільки законодавчо під датою розливу мається на увазі дата виробництва підакцизних напоїв.
"Дату розливу не потрібно плутати з датою наливу продукції та закладки на витримку. Дата розливу - це і є дата виробництва, так як об'єктом оподаткування акцизним податком є обороти з реалізації алкогольних напоїв, а не обороти з їх виробництва", - пояснив В'ячеслав Пономарьов.
Винороб також вважає, що на спочатку проблеми можуть виникнути в імпортерів витриманого алкоголю, однак, зіткнувшись з цією проблемою раз, вони не допустять її повторення в майбутньому і матимуть можливість подбати про те, щоб дата розливу, зазначеного на пляшці, відповідала номіналом акцизної марки.
Нагадаємо, з початку липня у найбільших імпортерів і продавців елітного імпортного алкоголю виникли проблеми з податковою службою, співробітники якої на підставі Податкового кодексу виписували їм штрафи і опечатували продукцію.