Автоперевізники пригрозили страйком
Цей закон № 4025 дозволяє митним органам за неправильно оформлені відправником вантажів документи конфісковувати транспортні засоби і накладати непомірні штрафи на перевізників, інформує УНІАН.
Віце-президент Асоціації міжнародних автоперевізників України (АсМАП) Юрій Кучинський у четвер заявив:
"З 17 січня набирає чинності редакція статті, яка передбачає за надання митних документів (що супроводжують вантажі), що містять неправдиву інформацію, конфіскацію транспортного засобу, конфіскацію вантажу і штрафи у розмірі 100% вартості вантажу".
"При цьому відповідальність покладається на того, хто подає документи, – на перевізника, хоча складанням цих документів займається не він, а відправник", - сказав він.
Кучинський також зазначив, що закон не роз'яснює, що саме у разі перевезень вважати "неправдивою інформацією".
"У документах може бути зазначено, що перевозяться чоловічі черевики, але не вказано, що вони з шнурками, а це дасть можливість трактувати інформацію як "неправдиву", конфіскувати транспортний засіб і накласти на водія величезний штраф", - вважає він.
За словами Кучинського, зміни до Митного кодексу суперечать міжнародним нормативам і конвенціям, до яких приєдналася Україна, і які регламентують відповідальність перевізників тільки за кількість місць, їх маркірування і упаковку.
У свою чергу, секретар Ради АсМАП Сергій Чалий повідомив, що зараз створено страйковий комітет, який ухвалюватиме рішення про проведення страйку "після першого ж прецеденту, який буде створено митницею, з вилучення транспортного засобу з можливою його подальшою конфіскацією".
"Вилучення транспортного засобу на час перевірки правдивості даних, які містяться в документах, що супроводжують вантаж, буде приводом для радикальних дій. Фактично це затримка транспортного засобу", - сказав він.
При цьому Чалий зазначив, що транзитний статус дає Україні більш як 520 тис. іноземних перевізників на рік, кожен із яких залишає в Україні не менш як 100 євро. "Зміни в Митному кодексі змусять їх шукати інші маршрути поза Україною. Збитки від втрати транзитного статусу будуть величезними", - вважає він.
За словами голови Центрального комітету профспілок працівників транспорту і дорожнього господарства Олега Хмарного, ця норма закону про гуманізацію може призвести до згортання бізнесу міжнародних перевезень і втрати Україною статусу транзитної держави.
А директор організаційно-розпорядливого департаменту, член колегії Державної митної служби Віктор Бондар сказав, що під час доопрацювання законопроекту виникли "певні технічні розбіжності і нестиковки", які будуть усунені протягом 1-3 місяців.