Титанік 2012: "Коста Конкордія" дивом не повторила його долю. Фото. Відео
Лайнер розпочав свій останній круїз у місті Савона на півночі Італії. Корабель за тиждень обійшов французький Марсель, Барселону та Пальму-де-Мальорку і, нарешті, італійські порти Кальярі та Палермо.
В ніч на суботу, 14 січня корабель сів на мілину поряд із островом Джильйо біля берегів Тоскани. У корпусі лайнера виявили дірку, довжиною 70 метрів. Судно нахилилося і в нього почала надходити вода, повідомляє Lenta.ru.
Спочатку повідомлялося, що пасажири і екіпаж успішно евакуювалися, проте незабаром стало зрозуміло, що без жертв не обійшлося.
Всього на борту лайнера знаходилися більше 3200 пасажирів і тисяча членів екіпажу. Що стосується національного складу, то на борту, серед інших, перебувала тисяча італійців, 500 громадян Німеччини і 160 французів. В круїз на "Коста Конкордіа" також вирушили 108 росіян та 45 українців.
За даними МЗС, громадян України немає в списках ані загиблих, ані зниклих безвісти.
Скоріше за все, евакуація пасажирів почалася з сильною затримкою. Очевидці розповідають, що в той час, як з полиць почав падати посуд, команда все ще запевняла пасажирів, що нічого страшного не відбувається.
Коли ж небезпека стала очевидною, командування насилу організувало спуск на воду рятувальних шлюпок. До цього часу стало ясно, що часу на евакуацію мало, а людей занадто багато, і пасажири стали в паніці стрибати за борт у холодну воду.
Дивом рятувальники називають спасіння 57-річного італійця Манріко. Його, зі зламаною ногою, підняв рятувальний гелікоптер. "Я пережив 36-годинний кошмар, але сподівався на порятунок", - сказав він, коли його доправили до лікарні.
У перших коментарях спеціалісти зауважили, що судно проходило значно ближче до берега, ніж передбачено маршрутом, тому і отримало пошкодження. З яких причин це сталося – комісія з‘ясовує.
Залишаються невідомими і точні причини катастрофи "Коста Конкордія". Основна інтрига крутиться навколо фігури капітана судна Франческо Скеттіно (Francesco Schettino), який через добу після катастрофи був узятий під арешт.
Італійська прокуратура завела справу про халатність і ненавмисне вбивство, за яким Скеттіно загрожує до 10 років в'язниці. За версією прокуратури, Скеттіно вів "Коста Конкордія" занадто близько до берега, в результаті чого судно наштовхнулося на рифи.
Сам капітан цю версію спростовує, стверджуючи, що маршрут був звичайним, а підводні скелі з якоїсь причини не були відзначені на карті. Генеральний директор компанії Costa Crociere Джанні Онорато (Gianni Onorato) прийняв сторону досвідченого капітана, нагадавши, що лайнер здійснює рейс по одному і тому ж маршруту "52 рази на рік".
Неправильний курс - не єдине, що слідство може пред'явити Скеттіно. Всупереч правилам, капітан покинув судно в числі перших - він евакуювався в 23:30, в той час як пасажири опинилися на березі тільки до ранку 14 січня.
Утім, є ймовірність, що відповідальність за катастрофу понесе не він один - прокуратура має намір розглянути ступінь провини й інших членів екіпажу, зокрема, помічника капітана Чіро Амброзіо (Ciro Ambrosio).
Операція з пошуку тих, що вижили триває другу добу, тому що значна частина корпусу "Коста Конкордія" все ще знаходиться на поверхні. У ніч на неділю, з тонучого лайнера врятували пару з Південної Кореї, яка проводила в круїзі медовий місяць - подружжя знайшли в каюті на нижній палубі.
Вдень 15 січня рятувальники витягли з борту ще одну людину - члена екіпажу з італійським громадянством. Повідомлення про голоси, що лунають з глибин судна, періодично надходять до цих пір, так що можна сподіватися, що число жертв в результаті буде зведено до мінімуму.
Наразі рятувальники обшукують тисячі кают, аби знайти ще 15 людей, що поки вважаються зниклими безвісти. Проте точне число зниклих наразі невідомо.
За повідомленням італійського видання "Corriere della sera", якби не повний штиль на морі та гарна погода, жертв могло би бути набагато більше. Утім, наразі рятувальники мають припинити пошук людей, але найближчими годинами на морі розпочнеться шторм.
Нажаль, надія знайти безвісти тане. Як зазначив мер острова Джильо Серджіо Отеллі: "Надія знайти живими зниклих безвісти зведена до мінімуму". За його словами, варто сподіватися лише на те, що під водою створилися бульбашки повітря, які й дадуть змогу вижити людям, які залишилися на кораблі.
Видання також зазначає, що цієї ночі було знайдено тіло одного пасажира. Його поки що не вдалося ідентифікувати. Відомо, що він був одягнений у рятувальний жилет.
Між тим, крім людських трагедій, існує ще й загроза екологічної катастрофи. Видання зазначає, що протягом 48 годин буде направлено спеціалістів із видалення палива, яким було заправлено корабель (2400 тонни). Інженери працюватимуть разом із голландською компанією Smit.
Одним із перших кроків буде "вирівнювання" корабля, для того, аби мати можливість відбуксувати його до берега. Зазначимо, що вага судна складає 114 500 тисяч тонн.
"Коста Конкордія" стала вже невід'ємним пейзажем острова. Для того, аби на власні очі побачити катастрофу сюди прибувають тисячі туристів.
Тим часом в неділю повернулися на батьківщину 27 з 35 українців, евакуйованих з судна.
Українське МЗС повідомляє, що зараз уточнюються списки українських громадян, які перебували на кораблі.
"Коста Конкордія" була побудована у 2006 році в Генуї і обійшлася власникам у 450 мільйонів євро.
Її довжина складає 290 метрів, ширина - 36 метрів, а максимальна швидкість - 23 вузли.
Італійська компанія Costa Crociere використовувала лайнер для туристичних круїзів по Середземному морю. Після отриманої пробоїни "Коста Конкордія" відновленню не підлягає.
Фото corriere.it