Чехи пересідають на громадський транспорт
Про це повідомила Чеська інформаційна аґенція довкілля (CENIA), яка систематично аналізує транспортну ситуацію в країні, пише Deutsche Welle.
Так, у десятимільйонній Чехії їздить 4,5 мільйона приватних автомобілів. Аналітики CENIA з’ясували, що торік сума кілометрів на їхніх спідометрах не перевищила загального кілометражу, зафіксованого в 2011-му році.
Водночас автобусами перевезено пасажирів на 13,5 мільйона більше, що було особливо помітно на приміських маршрутах.
За словами Яна Мертла, одного з авторів дослідження, причина того, що автомобілі багатьох власників залишаються в гаражах, полягає не тільки в подорожчанні бензину, ціна якого сягає двох доларів за літр.
Він звертає увагу і на такий чинник, як повсюдне поліпшення дорожніх зв’язків, внаслідок чого мешканець передмістя дістається до міста автобусом так само швидко, як і своїм "залізним конем".
Документ, оприлюднений CENIA, засвідчив також, що охочих подорожувати потягами теж останнім часом меншає. Колишній заступник міністра довкілля Алеш Кутак пояснює це відсутністю конкуренції у залізничників.
Натомість у галузі автобусного транспорту, каже він, навпаки, конкуренція дуже гостра, що позитивно відбивається на рівні обслуговування. Утім, втрачають пасажирів і тут. Зокрема, на закордонних маршрутах від 2008-го року було втрачено понад 300 тисяч пасажирів.
На думку Яна Мертла, "завинив" тут не приватний автотранспорт, а авіація. Він, як і співавтори, очікує, що, наприклад, Прага втратить, зрештою, репутацію "перенаселеної" автомобілями європейської столиці.