Чеських лікарів вчитимуть ввічливо ставитись до пацієнтів

4
30 травня 2012

Про це з посиланням на місцеві ЗМІ повідомляє "Німецька хвиля".

Дедалі більше пацієнтів у Чехії скаржаться на неувагу, а то й відверте хамство з боку лікарів. Поширенню негативного явища має запобігти фінансований з європейських фондів проект, на якому медиків навчатимуть тактовного спілкування з пацієнтами. Їм розповідатимуть, як опановувати власні емоції та професійно долати стресові ситуації.

Європейський проект має назву "Утішай, допомагай, підтримуй".

"У вищих навчальних закладах лікарів навчають медицини, а не як втішати і підтримувати, - каже віце-президент Чеської лікарської палати Зденєк Мрозек. - Саме таких знань бракує майже всім нашим лікарям".

Він додав, що студентам-медикам слід частіше відвідувати хоспіси, тобто заклади для смертельно хворих людей, аби зрозуміти важливість людського слова.

Досвід інтелігентних відносин "лікар-пацієнт" передає відвідувачам курсів компанія "Кар'єрний та персональний сервіс". Її директорка Яна Зборжілова зазначає, що дорослі й освічені люди дуже важко знаходять порозуміння з викладачами.

Наприклад, не можуть збагнути, чому не мають права злитися на того чи іншого відвідувача свого кабінету, коли серед останніх трапляються і нахаби, і симулянти, і схильні до агресії.

Викладачам на курсах доводиться пояснювати не лише молодим, а й медикам з великим стажем елементарні істини, каже Яна Зборжілова: "Коли маєте справу з людиною розлюченою або агресивною, відповідати їй тим самим немає сенсу, бо взагалі втратите будь-який контакт з нею". Виграти словесний бій з пацієнтом, зауважує вона, не є завданням лікаря.

А чи виграє чеська медицина бій з лікарською зарозумілістю? На це запитання Яна Зборжілова відповідає непевно: "Усе залежить від того, на як довго вистачить нам європейських грошей".

powered by lun.ua