Робота майбутнього: універсальні солдати Digital-світу

— 24 липня 2012, 13:44

Час не стоїть на місці. Світ розвивається з шаленою швидкістю і через це висуває все нові і нові вимоги до мешканців. Взяти хоча б різноманітні телефонні новинки, які в погоні за якими люди забувають про сон і їжу.

Так само у геометричній прогресії відмирають і народжуються професії. На механізованих заводах зводять до мінімуму робочі руки, а люди знову намагаються вигадати щось, щоб полегшити життя у цьому вируючому світі.

Комерційний інтерес до нових технологій і інновацій народжує попит на нових професіоналів, пише Сossa.ru.

Про нові професії говорять давно. Так само як усі давно наслухані про те, що технології дозволять працювати, не виходячи з будинку, світовий ринок стане єдиним, рішення — універсальними.

РЕКЛАМА:

Однак це стане і черговим випробуванням для працівників – доведеться бути вкрай винахідливими, спритнішими, кмітливішими, щоб "змагатися" за робоче місце.

Уже зараз, компанії, відбираючи спеціалістів, стараються, щоб вони були "універсальними солдатами" – щоб розумілися не лише на складанні звіту, а й могли провести аналіз, промоніторити дії конкурентів, відзняти фото для проекту і створити фільм для фінальної презентації. І зробити все це за надзвичайно короткий час, з мінімальними затратами і без залучення додаткових людей.

Щодня народжуються нові професії у digital-сфері. Чимало з них уже затребувані, а за кілька років, цілком ймовірно, вони можуть стати частиною звичних списків вакансій. Ось деякі з них:

Trendwatcher — людина, що дивиться вперед

Трендвотчер — це людина "у темі", тобто той, хто стежить за найменшими змінами в певній сфері, аналізує процеси, систематизує інформацію й пропонує ті рішення, які повинні допомогти зробити проект або бізнес ефективним і якісним. Така людина повинна встигнути відчути, куди вітер дме, піймати момент, коли тренд, що тільки зародився, переходить в мейнстрім, і встигнути застосувати рішення першим.

Фото pakalertpress.com

Окремі компанії — ті, що спеціалізуються на якісних і кількісних дослідженнях, — уже пропонують своїм клієнтам подібний сервіс (наприклад, у російському офісі Ipsos Russia тренди моніторять з 2004 року). Рекламні ж агентства усе ще обережно, але вже вірно рухаються в цьому напрямку.

Поки в російських digital-агентствах роль трендвотчера виконують представники суміжних спеціальностей: аналітик, директор з розвитку, менеджер зі стратегічного планування, ньюбіз-директор.

SMM monitoring & engagement services specialist — людина-платформа

З тих пір, як агентства стали надавати послуги в галузі social media marketing, з'явилися десятки сервісів для автоматичного або напівавтоматичного моніторингу соціальних мереж і блогів.

У цілому, для того, щоб заявити, що в компанії існує відділ моніторингу соціальних медіа, агентству досить мати одного або декількох фахівців, що жваво справляються із двома-трьома безкоштовними сервісами (наприклад, Socialbakers, Peer Index або Socialmention) і одним платним сервісом (ті ж Youscan, Buzzlook, Babkee, Iqbuzz або Jagajam).

Однак знайти на ринку праці людину, яка не тільки вміла б, але й розуміла б, як працюють системи моніторингу, і як із усього цього вичленувати потрібні дані, проаналізувати їх і зробити єдиний, зрозумілий і інформативний звіт, — завдання непросте.

Фото trendblog482398.blogspot.com

Одна справа — вивантажити звіт по офіційній сторінці в Facebook з якогось Jagajam, додати логотип своєї організації й вислати клієнтові як готовий звіт. І зовсім інша справа — одержати дані, оцінити їх, зробити висновки (наприклад, від чого залежить зростання або зниження ядра аудиторії) і виробити план дії або протидії.

Насправді знання сьогоднішнього фахівця такого профілю досить поверхневі й вимагають підтримки когось ще — наприклад, web-аналітика, менеджера зі стратегічного планування.

У найближчому майбутньому професія фахівця моніторингу соціальних медіа стане самостійною, переконане видання.

Data scientist — людина-дані

Компанії просто потопають в інформації, якої так багато, що знайти потрібні дані неможливо. А, відшукавши, складно інтерпретувати, використовувати для прийняття бізнесов-рішень. Саме тут виникає потреба в ідеальному фахівцеві, в якому поєднуються ділові й технічні навички.

Фото seoresume.bos.ru

Він повинен знати складні алгоритми аналітики й маркетингу й системами BІ-аналітики, а також вміти мега-швидко аналізувати ці дані.

Основне завдання фахівця — виявити знання в базах даних, провести регресійний аналіз, а також запропонувати обґрунтовані рішення для бізнесу, які допоможуть знизити витрати. Така людина вкрай затребувана.

UХ-спеціаліст — людинав-взаємодія

Їх ще називають "юзабіліті-фахівець", "проектувальник інтерфейсів", "фахівець UХ-дизайну".

Фото howinteractivedesign.com

У деяких агентствах є UХ-команди, куди входять, наприклад, фахівець-аналітик, IА-фахівець (фахівець із інформаційної архітектури, IA — Information Architecture), Ixd-фахівець (фахівець із проектування взаємодії, Ixd — Interaction Design) і графічний дизайнер.

Але, в ідеалі, дослідницькі здатності, IА-навички й Ixd-напрямок повинні об'єднатися в одну спеціалізацію, загальну, відзначає видання.

Augmented reality specialist — людина-віртуалізація

Попит на Ar-фахівців, що не просто мають досвід програмування в HTML5, ios, Android, а також в 3D-моделюванні, але здатних продумати й спроектувати весь геймплей, а також врахувати нові тренди й технології, — буде підвищуватися з кожним днем.

"Be happy"-психолог — людина-допомога

У вируючому світі, повному стресів, прострочених дедлайнів, і безперервній боротьбі за першість, просто необхідний фахівець, який буде "на підхваті" у найскладніші моменти життя і зможе "розрулити" найскладніші "внутрішні" проблеми.

Фото bodyandsoul.com.au

Тільки уявіть: майже північ, менеджери усе ще в офісі, тому що завтра — захист презентації перед клієнтом. У принтері закінчується тонер. У кавоварці — кава. Але менеджери не сумують, тому що в них є номер телефону спеціальної людини, готового в будь-який час поговорити з ними про них самих, як бойових одиниць великої корпорації.

Людини, яка скаже, що ви найважливіші, що без вас не було б цього проекту, що відіспатися можна потім, а каву краще пити вранці, а ви в це повірите і посміхнетеся.

Реклама:

Головне сьогодні