Астрономи обрали найбільш придатну для життя планету

11
25 липня 2012

Знахідка очолила список потенційно придатних для життя планет, повідомляють Вести.ru.

Температура поверхні Глізе 581g аналогічна земної, і теоретично там може бути вода.

Суперечки навколо четвертої за віддаленістю планети в системі червоного карлика Глізе 581 розгорнулися вже через два тижні після того, як в 2010 році про неї повідомили астрономи з проекту з пошуку екзопланет Лик-Карнегі. Справа в тому, що фахівці Женевської обсерваторії, які виявили інші планети біля цієї зірки, заявили, що не знайшли слідів нової планети в своїх розширених дослідженнях.

І ось першовідкривачі Глізе 581g під керівництвом Стівена Вогта з Каліфорнійського університету в Санта-Круз представили новий аналіз, що доводить її існування.

Вчені використовували високоточний інструмент для пошуку планет HARPS, встановлений на телескопі в обсерваторії Ла-Силья в Чилі.

Дослідження показали, що планети системи Глізе 581 обертаються по круговій орбіті, а не еліптичній, як вважалося раніше. Це відкриття дозволило скоригувати розрахунки і отримати чіткий сигнал від ще одного великого об'єкта.

"Ми оцінюємо ймовірність помилки менше ніж в чотири відсотки, - повідомляє Фогт. - Сигнал відповідає планеті з масою, що в 2,2 рази перевершує земну. Вона знаходиться в населеній зоні, де можливе існування рідкої форми води, на відстані 0,13 астрономічних одиниць від батьківської зірки".

За рахунок того, що випромінювання червоного карлика менше, ніж у Сонця, Глізе 581g отримує стільки ж світла і тепла, скільки наша планета. Ця обставина дозволила їй отримати індекс подібності Землі 0,92 і обійти за цим показником планету Глізе 667Cc, відкриту минулого року.

Орбіта Глізе 581g менше орбіти Землі, але через тьмяне світло червоного карлика обидві планети отримують приблизно однакову кількість світла і тепла.
Нові результати, отримані командою Фогта, виявилися переконливими, і Лабораторія пристосованості планет для життя включила Глізе 581g в свій каталог. Як повідомляється в прес-релізі організації, список потенційно придатних для життя планет включає тепер п'ять кандидатів.

Нагадаємо, в березні астрономи опублікували перші оцінки кількості потенційно жилих екзопланет, отримані на основі прямих спостережень. Вчені дійшли до висновку, що третина зірок Галактики, тобто десятки мільярдів, оточені потенційно жилими планетами.