Сонце може поглинути Землю, але не скоро

— 23 серпня 2012, 13:18

Група астрономів виявила незвичайні зміни в хімічному складі червоної зірки, що свідчать про те, що одна з планет була нещодавно поглинена зіркою.

Вчені також вважають, що деякі планети перемістилися на інші орбіти через процес зникнення сусідньої планети, пише Бі-Бі-Сі.

Відкриття було зроблене групою вчених із США, Іспанії та Польщі під час вивчення зірки BD +48 740 - однієї з тих, які називають червоними гігантами. Червоні гіганти - це старі зірки, в ядрі яких вже закінчилося горіння водню. Імовірно, Сонце стане червоним гігантом приблизно через 5 млрд. років.

Коли зірка перетворюється на червоного гіганта, температура на її поверхні починає рости, сама зірка збільшується в розмірах, а це означає, що планети, що розташовані на найближчих до зірки орбітах, неминуче повинні загинути.

"Схожа доля може чекати і планети Сонячної системи через п'ять мільярдів років, коли Сонце перетвориться в червону зірку, почне розширюватися і поглине Землю", - каже професор університету Пенсільванії Олександр Вольшчан.

Про те, що зірка поглинула планету, можна судити по особливому хімічному складу зірки. Крім того, орбіта нової планети стає сильно витягнутою, незвичайної еліптичної форми. При цьому нова планета як мінімум в 1,6 разів масивніша, ніж Юпітер.

Один з дослідників з університету імені Коперника у Польщі Анджей Неджельскі каже, що такі орбіти рідко зустрічаються навіть у системах червоних гігантів.

"По правді кажучи, орбіта планети в системі BD +48 740 – найбільш витягнута з усіх нам відомих", - додає вчений.

Така незвичайна форма орбіти пояснюється гравітаційною взаємодією планет.

Астрономи припускають, що процес поглинання зіркою однієї з планет міг супроводжуватися викидом енергії, яка вплинула на форму орбіти великої планети.

"Спіймати момент, коли планета поглинається зіркою, - практично нереальне завдання через швидкість цього процесу, проте свідчення цієї події можуть бути виявлені за допомогою аналізу хімічного складу зірки", - додає Ева Віллавер з Автономного університету Мадрида.

Результати дослідження астрономів були опубліковані в науковому журналі Astrophysical Journal Letters. Саме дослідження проводилися за допомогою телескопа Hobby Eberly в обсерваторії американського штату Техас.