Британець збирається перетнути Антарктиду на "своїх двох"
Експедиція триватиме шість місяців і буде проходити в умовах антарктичної ночі, пише Бі-бі-сі.
Температура повітря в ряді регіонів на шляху дослідників може досягати мінус 70 градусів за Цельсієм.
Згідно з планами, команда Файнса висадиться з корабля на тихоокеанському узбережжі Антарктики і буде чекати дня весняного рівнодення 21 березня 2013 року, щоб почати подорож.
Учасники експедиції піднімуться на плато, розташоване на висоті близько 3 тисяч метрів, і попрямують на лижах в бік Південного полюса.
Місце і час початку переходу обрано не випадково: на тому ж шельфовому льодовику 100 років тому під час експедиції помер інший британський полярник, один з першовідкривачів Південного полюса капітан Роберт Скотт - це сталося на самому початку антарктичної зими.
Кінцевий пункт подорожі - на узбережжі моря Росса - розташований в 3200 км від точки старту.
68-річний Ранульф Файнс був першою людиною, якій вдалося обійти Землю по нульовому меридіану і потім по 180-му, побувавши на Південному і Північному полюсах.
Він також є найстарішим британцем, якому підкорився Еверест.
У 1984 році в Книзі рекордів Гіннеса Файнс був названий "найбільшим з нині живущих дослідників у світі".
"Ми думали про це 25 років тому. Тоді нам подібна витівка уявлялася нездійсненною", - розповів Ранульф Файнс про свою нову антарктичну експедицію.
Сьогодні, за словами сера Ранульфа, його командою рухає почуття суперництва: ходять чутки, що британців можуть випередити норвезькі полярники.
Експедиція Файнса має намір влаштувати збір пожертвувань для благодійної організації Seeing is Believing, що допомагає людям відновлювати зір.
В дорозі дослідники займуться збором даних про стан льодовика і кліматичні зміни.
За лижниками будуть прямувати два бульдозери з саньми, куди занурять спорядження та припаси, а також наукову лабораторію.
Двоє лижників будуть тягнути наземний радар, призначений для виявлення льодовикових тріщин на шляху експедиції.
Відомо, що деякі з прихованих під шаром снігу тріщин та провалів можуть досягати глибини 70 м.
Для бульдозерів будуть створені гігантські "термосумки", щоб оберегти двигуни від замерзання під час стоянок.
Учасники команди Файнса провели низку тренувань на півночі Швеції при температурі, близькій до мінус сорока за Цельсієм.
Незважаючи на це, за словами полярників, досі немає ніякої впевненості в тому, що техніка та обладнання не відмовлять в екстремальних умовах антарктичної зими.