Українська співачка у Німеччині: ніякої підтримки від держави я не маю

17
27 вересня 2012

Поворотним моментом у кар'єрі 29-річної Ольги стала участь у міжнародному конкурсі молодих оперних талантів "Нові голоси" (Neue Stimmen) у німецькому Ґютерсло, де вона посіла перше місце.

Після перемоги голова журі (а він і є директором опери) запропонував роботу у Віденській опері, розповіла Ольга в інтерв’ю "Німецькій хвилі".

"Як правило, нових співаків беруть на роботу з нового сезону, який починається у вересні. Він же запропонував мені почати одразу, з листопада 2011-го року. Але я працювала у київській консерваторії, і мені нелегко було все кинути. Я сказала, що зможу приїхати не раніше січня", - сказала Ольга.

Наприкінці січня вона розпочала працювати у Віденській опері.

"Це екстраординарний випадок, коли співакові дозволяють посеред сезону увірватися у розклад. Мені пощастило – за місяць я вже співала свою прем'єру в сучасній опері Поля Гіндеміта "Карділлак". Одразу ж після прем'єри мені подовжили контракт до 2015 року. Роботи тепер вистачає, вже співала й у дитячій опері, і у "Севільському церюльніку", - розповіла про кар’єрні кроки випускниця Київської національної музичної академії.

На запитання журналіста, чи відчуває вона якусь підтримку з боку України, чи її концерти є виключно приватною справою Ольги Безсмертної, жінка відповіла: "Скоріше особиста. Ніякої підтримки я не маю".

"Концертмейстер Фріна Зіскіна, з якою я вчилась у консерваторії і яка мене зростила, це моя єдина підтримка з України. Вона, звичайно, буде зі мною і на концерті у Бонні, і на моєму першому сольному матіне (ранковий концерт – прим.DW) у Відні 26 жовтня", - додала Ольга Безсмертна.

За її словами, і Німеччині усі квитки на опери розкуплені на сезон уперед.

"Дуже рідко бувають вистави, на які можна знайти квиток. Дістати можна хіба що у спекулянтів, за великі гроші. Тож, як би мені не хотілося, а навіть своїх друзів не можу запросити на концерти", - сказала Ольга Безсмертна.

У Німеччині зали наповнені вщент, а от українські реалії солістку засмічують.

"Страшно було, коли приїхала до Києва і потрапила на заключний концерт до нашої національної опери. Я була шокована тим, що люди ходять, розмовляють по мобільному телефону, вони розмовляють голосно, люди входять і виходять посеред твору", - поділилась спостереженнями Ольга.

Вона також розповіла, що українські співаки не дуже поінформовані про іноземні фестивалі і конкурси.

"На жаль, в Україні немає такого анонсування, як у Європі. Лєночка (Олена Токар – DW) працює в Лейпцизькій опері, тому вона була більш поінформована. В Україні ж все приблизно на такому рівні: хтось сказав, комусь переказав, що тобі треба їхати, подивися в інтернеті і таке інше. А тут афіші подібних змагань практично на кожному кроці – і в інтернеті, і у журналах, і на вулиці.

Крім того, в нас існує складне візове питання, і, буває, саме через нього людина не встигає приїхати. Дуже прикро, що хоча ми й маємо голоси, але лише одиниці виїжджають і чіпляються. Корейці та китайці вчаться у Німеччині та Австрії і мають до цього кращий доступ, їм легше поїхати, ніж нам", - пояснила Безсмертна.

У планах українки – заспівати у наступного року у відні українські романси.

"Можливо, об'єднаю зусилля з іншими українцями, які працюють тут в опері. Хочеться й до України, це для мене дуже важливо, але поки ніяких запрошень немає", - додала Ольга Безсмертна.

powered by lun.ua