Винороби Бордо виступають проти Єврокомісії
Дуже довгий час використання терміну "шато" ("chateau") на винних етикетках було прерогативою французів. Однак, незабаром експерти Євросоюзу вирішать - чи зможуть американські винороби найближчим часом почати використовувати цей термін для маркування своїх вин.
Обурені винороби опублікували комюніке, в якому висловили рішучий протест: "Дозволивши американським виробникам вказувати на етикетках експортованих вин слово" château", Єврокомісієя, таким чином, принижує цей статус і великі бордоська вина, зокрема".
"Маркувати терміном "château" дозволено лише винам AOC, які були вироблені з винограду, на 100% вирощеного на виноградниках господарства", нагадує Федерація, підкреслюючи, що в Сполучених Штатах на законодавчому рівні дозволено закуповувати виноград відразу у декількох виробників".
"Така практика буде "порушенням чесної конкуренції по відношенню до французьких господарств, і стане справжнім обманом - по відношенню до споживачів", - також йдеться в тексті документа FGVB.
Американці, у свою чергу, відзначають, що в сучасному світі немає місця таким обмежувальним практикам як монополія французьких виноробів на термін "шато". "Люди можуть використовувати одне й те ж слово в різних значеннях", - наполягає топ-менеджер винної асоціації WineAmerica Кері Грін.
Французи з ними не згодні: "Споживач буде купувати вина "шато", думаючи, що даний термін гарантує високу якість, хоча насправді це буде не так", - нарікають винороби.
Відзначимо, що для США було б дуже вигідно заповнити європейський ринок винами "шато". Незважаючи на кризу, на 27 країн ЄС все ще припадає 57% від світового споживання вина, тому європейський ринок став би дуже привабливим для США.