За що штрафують велосипедистів у Німеччині
Зміни до переліку дорожніх штрафів чинні від 1-го квітня 2013 року, пише Deutsche Welle.
Цей крок визрівав давно: чимало водіїв вважають платити за паркування шкідливою звичкою, а ДТП, спричинених велосипедистами, побільшало – особливо в великих містах.
Найчастіше велосипедисти ігнорують червоні світлофори, їздять у пішохідних зонах, а також у заборонених напрямках вулицями з одностороннім рухом.
Велосипедисти – не іноземні туристи і мають знати, що вулиця з одностороннім рухом - Einbahnstraße – це тип вулиці, вказаний на відповідних знаках, а не її назва. Саме так часто думають гості з-за кордону, дивуючись великій кількості "Айнбанштрассе" і вважаючи, що це популярний німецький аналог вулиці Леніна.
Що стосується пішохідних зон, там велосипед, якщо немає дозвільного знака, можна котити поруч із собою, але не їхати на ньому. Віднині це може завершитися штрафом у 15-30 євро плюс ще 15 для шанувальників дуже швидкої їзди.
Найвищий штраф загрожує велосипедистам за проїзд залізничними шляхами з опущеним шлагбаумом – 350 євро і чотири штрафні бали. Ті самі бали, але вже тільки 40 євро – якщо велосипедист не пропустив пішохода на нерегульованому переході.
Штрафні бали водії в Німеччині отримують за грубі порушення правил дорожнього руху, але рахунок у картотеці може бути відкритий для всіх учасників дорожнього руху незалежно від того, чи є в них водійські права. Кожен бал підвищує імовірність втратити посвідчення водія.
Крім того, щоб уникнути штрафів у Німеччині, варто забути і про такі "розваги", як їзда без рук, розмова по мобільному без спеціального обладнання, ігнорування вимог про зупинку та інших вказівок поліції. Неможна перевозити в велосипедному причепі дітей після семи років. Дорослих катати на велосипеді взагалі заборонено – ні на багажнику, ні на рамі.
Якщо штрафи для водіїв за перевищення швидкості, недотримання дистанції на автобанах та інші грубі порушення правил дорожнього руху в Німеччині підвищують регулярно, то покарання для велосипедистів не міняли з 1990 року.
А штрафи за неправильне паркування для автоводіїв були нижчі, ніж офіційна плата за стоянку на вулицях міст, комерційних стоянках і в гаражах.
Тому водії часто залишають машини без квитанцій про сплату чи в заборонених місцях. Якщо ігнорувати паркомати постійно, можна реально заощаджувати гроші.
Таку хитрість німці часто вважають дрібним порушенням, щось на кшталт джентльменської справи, як-то поцупити троянди для коханої з клумби в парку.
Якщо раніше штрафи за неоплачене чи неправильне паркування складали від 5 до 25 євро залежно від обставин, тепер у стандартній ситуації це 10-30 євро.
Максимальний штраф у 35 євро платитимуть ті, хто блокує проїзд для пожежників чи без посвідчення займає місце для інвалідів. Порушення може подорожчати до близько 200 євро, якщо ще й доведеться платити за евакуатор та збір за діловодство.
Чи евакуюватимуть машину порушника, комунальники вирішуватимуть на місці, залежно від ситуації.