У ЄС авто хочуть оснастити автоматичною системою виклику допомоги
В разі аварії технологія під назвою eCall інформуватиме відповідні служби, повідомляє Deutsche Welle.
"Технологія eCall має великий потенціал щодо порятунку людей, оскільки суттєво скорочує час для прибуття рятувальників", - пояснив єврокомісар з питань транспорту Сіім Каллас.
За офіційними оцінками, таке нововведення дозволить уникнути 2500 летальних випадків на рік. Директиву ще мають схвалити країни-члени Євросоюзу та Європейський парламент.
Не слід вважати, що нічого подібного на автомобілях досі не встановлювалося. Починаючи від 2012 року, Daimler запровадив систему eCall на своїх транспортних засобах майже в усіх країнах Євросоюзу. Достатньо спрацювання подушки безпеки або фіксатора ременя безпеки, і система автоматично надішле куди треба сигнал SOS.
У випадку з Daimler це буде центр зв’язку Bosch. Туди система сама передасть текстовим повідомленням точні координати GPS місця аварії та номер кузова автомашини. Також встановить мобільний зв’язок між аварійним центром та водієм або пасажирами автомобіля.
Бажану мову спілкування водій зможе заздалегідь ввести в налаштуваннях системи. Якщо стався легкий інцидент, він матиме можливість дати рятувальникам "відбій".
Втім, найбільш потрібною система буде в тому разі, коли водій втратив свідомість і не може покликати на допомогу. Тож самоактивація eCall - це її головна перевага. Аварійний центр подбає про швидку допомогу, тягачі та інший сервіс.
Піонерами аварійних систем вважаються BMW та Volvo. Баварський автомобілебудівник запровадив їх ще 1997 року в США, а в 1999-му - в Європі.
Аварійні дзвінки здійснюються до сall-центру BMW. Шведський автоконцерн має подібний досвід, починаючив від 2000-го року. А от в німецького виробника автомобілів преміум-класу Audi система автоматичного сигналу SOS досі була відсутньою.