У Львові ініціюють проект із підвищення кваліфікації хореографів

— 10 липня 2013, 10:24

Через те, що на танцювальні студії зростає попит, цим користуються "ділки": заняття проводяться навіть у підвальних приміщеннях, а дітей навчають люди без освіти.

Про це розповідає доцент кафедри режисури та хореографії університету імені Франка, соліст балету львівської опери Олег Петрик, яйого цитує Радіо Свобода.

"Зараз всі діти хочуть танцювати, і це добре. Небезпека у тому, що хореографія – це великий фізичний вплив на організм. Це джерело підвищеної небезпеки. Людина, яка навчає, мусить мати знання. Якщо людина танцює, а тим більше вчить інших, не маючи знань, навиків, вона не повинна викладати. Зараз без прав викладають у студіях. У нас вже є великий відсоток травматизму, особливо серед дітей, а буде ще більше. Зараз викладає багато людей, які не розуміють, яке навантаження піде на дитину", – каже артист.

Якщо хореографію не розглядати як науку, то вона призводитиме до травматизму, говорить Петрик. Неправильно навчивши дитину певного руху, при стрибках травмується хребет. Тому важлива методичність у викладанні.

Головний дитячий ортопед- травматолог на Львівщині Василь Прусенко розповів, що досить рідко у шпиталь потрапляють дітлахи із травмами внаслідок занять у гуртках.

"Дуже рідко буває випадок, коли у шпиталь потрапляє дитина, яка травмувалась на заняттях спортом чи у танцювальному гуртку. Може, на тисячу випадків – один такий, що до нас потрапляє. Від травня до вересня у шпиталь потрапляє утричі більше травмованих дітей, ніж зазвичай. Найчастіше діти отримують побутові травми, бо влітку покинуті самі на себе: гойдалки, мотоцикли, дерева", – розповів лікар.

Утім, лікар припускає, що тренери стараються не допустити розголосу травмування дитини під час занять.

Інститут підвищення кваліфікації для хореографів важливо зробити обов’язковим, каже артист Олег Петрик, бо професійні митці зможуть передати знання. Соліст опери наводить десятки прикладів, як через непрофесійність тренерів, дитячий організм не витримує навантаження, і цей процес неконтрольований.

Хореографія – не аматорство, а наука, зауважує відомий український режисер Федір Стригун. За його словами, нині панує велика конкуренція на цьому ринку. І фахові хореографи затребувані. У Львові вже роками говорять про потребу створення театру танців, але наразі цей проект залишається нереалізованою мрією.

Реклама:

Головне сьогодні