Українські міста закуповують транспортний "секонд-хенд"

6
17 липня 2013

Про це пише "Німецька хвиля".

"Два трамваї вже стоять в депо ще три у дорозі", - сказав керівник "Львівелектротранс" Орест Козак. 

За його словами, рухомий склад Львова – у жахливому стані. Місто мало підписану з урядом програму розвитку транспорту, але через тотальне недофінансування з боку держави у 2009 році вона зникла. Із запланованих 90 одиниць транспорту Львів не отримав і десяти.

"Громадський електротранспорт міста нині перебуває у такому стані, решта, на 80% потребує оновлення. У такій ситуації опинилися практично всі міста України", - стверджує Козак.

Як повідомив директор, вартість вітчизняного "електронівського" продукту – 12 мільйонів гривень, удвічі менше за іноземний аналог. Але і така ціна є зависока для більшості українських міст.

"Іншого варіанту як закуповувати вживані вагони не залишається", - зізнався Козак.

За словами чиновника, ситуація з тролейбусами у Львові не краща, ніж з трамваями. Але різниця у тому, що українські тролейбуси дешевші. 

"Місто схиляється до купівлі нових, але і від вживаних теж не відмовляємося, бо новими всіх потреб не покриєш. Вже до кінця цього року місто має намір закупити 12 вживаних тролейбусів з Чехії, які ще з 15 років зможуть прослужити мешканцям Львова", - розповів він.

У свою чергу голова Центру досліджень місцевого самоврядування Володимир Бригілевич зазначив, що вживані німецькі трамваї краще виглядають ніж українські нові.

Він вважає, що місту було б вигідніше на перспективу інвестувати у виробництво своїх трамваїв, які розпочали складати на базі "Концерн Електрон".

"Впродовж певного часу Краків теж купував вживаний електротранспорт у німців, допоки не налагодив своє виробництво. Утім в майбутньому без власної виробничої і ремонтної баз не обійтись", - додав Бригілевич.

Фахівець наголошує, що німці чи європейські країни продають свій рухомий склад не тому, що він технічно несправний, а тому що він морально застарілий. 

Експерт з розвитку транспорту Віктор Мазур вважає, що ця справа є вигідною і для німців. Їм краще продати, аніж витрачати кошти на утилізацію чи різати на метал.

"Німецька хвиля" також зазначає, що окрім Львова вживані тролейбуси активно закуповує Луцьк, Тернопіль, Чернівці, Рівне та інші міста.

powered by lun.ua