Італія набирає все більше популярності серед українських туристів
Німці вже кілька десятиліть залишаються найчисленнішою групою туристів в Італії. Саме на них роблять ставку оператори туристичного бізнесу. Утім, останніми роками Італія стає дедалі популярнішою і серед туристів з країн Східної Європи, у тому числі з України, пише Deutsche Welle.
Приміром, у Ріміні (регіон Емілья-Романья) цього літнього сезону кількість туристів зі Східної Європи уперше перевищила кількість німців. За даними регіонального відомства з питань туризму, кількість східноєвропейських туристів за останній рік зросла на 10%.
"Цьогорічне зростання пояснюється не тільки тим, що у нинішньому сезоні туристи зі зрозумілих причин відмовлялись від Туреччини та Єгипту. Просто у нашому регіоні є розвинута інфраструктура, а інтерес Східної Європи до Італії є дедалі більшим", - підтвердив асесор з питань туризму та комерції Емілії-Романьї Мауріціо Мелуччі.
За його словами, "росіяни" (сюди відносять і українців, які є другою за чисельністю групою туристів зі Східної Європи) обирають Ріміні через наявність прямих рейсів та зручні варіанти екскурсій до Мілана, Венеції, Верони, Болоньї та Сан-Маріно.
Крім того, у цій зоні багато ресторанів та місць для вдалого шопінгу, який теж полюбляють "люди зі Сходу".
На думку Мауріціо Мелуччі, за звичками та уподобаннями туристи зі Східної Європи дуже вирізняються із загальної маси.
Туристична сфера Італії вже навіть склала певний "портрет" типового туриста зі Східної Європи: це представники середнього класу, віком від 35 років. Особливо небайдужі до Італії жінки: їхня кількість сягає 70 відсотків.
"Вони віддають перевагу недорогим готелям, в яких лише снідають. А обідати та вечеряти виходять до ресторанів у місті, і на це витрачають більше інших", - каже Мелуччі і додає, що за підрахунками, у середньому, "росіяни" витрачають на їжу, сувеніри та шопінг близько тисячі євро на тиждень.
До потреб вигідних клієнтів місцевий бізнес вже пристосувався. Спочатку власникам ресторанів було дивно бачити людей, які "їдять у будь-який час" та "можуть запити тарілку спагеті чашкою капучино".
А нині у багатьох ресторанах встановили додаткові робочі зміни, щоби туристи зі Східної Європи змогли пообідати чи повечеряти, коли їм заманеться. Не рідкістю стають і меню та вивіски кирилицею.
Так само, як жест симпатії, деякі власники ресторанів найняли кухарок-українок і тепер пропонують у меню борщ. Один з таких власників, Роберто Балдраті, зазначає, що робить це з приємністю і бажає таким чином завоювати довіру клієнтів.
"Тим паче, без туристів зі Східної Європи у Ріміні через кризу половина туристичних закладів вже закрилася б", - каже він.
Багато інших представників турбізнесу теж скаржаться, що на італійського туриста, нині годі сподіватися: дається взнаки криза.
"Так, у моїй крамниці багато продуктів, які я тримаю тільки для туристів зі Східної Європи. Вони охоче купують наші вина, каву, макарони, спеції. Без них нам би не вижити", - зізналася власниця гастрономічної крамниці у Ріміні Офелія Парі.
Вона теж робить все, аби догодити клієнтові з України і Росії: перекладає в інтернеті італійські назви, написані "чудернацькою абеткою", і ставить це на етикетки. Переклад виходить не завжди вдалий, як-от "Дикий вишня вино".
"Клієнти нерідко сміються, але бачу, що розуміють", - каже вона.
Ще однією вигідною особливістю туристів зі Східної Європи є те, що вони не прив'язані до пляжного відпочинку. А отже, туристичний сезон в Італії для них триває цілий рік.
"Так, туристів з Росії та України справді стає більше, цього сезону я просто завалена роботою", - сказала гід-екскурсовод з Верони Марина.
За її оцінками, туристів з України могло б бути ще більше, якби не візові труднощі.
"Ледве не кожна українська група розповідає мені, що хтось не приїхав, бо не зміг оформити візу", - каже вона.
Водночас за прогнозами італійської туріндустрії потік відпочивальників зі Східної Європи продовжуватиме зростати і наступного року.