5 міфів про креативність

— 25 вересня 2013, 14:14

Наші "творчі друзі" виглядають трохи химерно, вони наповнені цікавістю до всього і завжди хочуть копатися, щоб дістатися чогось "глибокого".

Що ж стосується решти, то "всі вони - інвестиційні банкіри", пише The Huffington Post.

Між тим, всупереч поширеній думці, жодна людина не народжується без "творчої кістки" в його, або її тілі, і не всі творчі типи - це голодуючі художники. Іншими словами, кожна людина має творче начало, але наші особистості відіграють велику роль у тому, до якого виду творчості належимо і як краще розвинути це в собі.

За словами Девіда Б. Гольдштейна, художника, дослідника, консультанта з управління та співавтора дослідження "Творчий ти: використання власної особистості для процвітання", в той час, як ви можете бути типовим прикладом творчої особистості, ви обмежуєте себе.

"Існує більше купа способів стати креативним і кожна людина, має бути творча по-своєму", - каже він.

У своїй книзі Гольдштейн показує 16 різних шляхів, якими люди можуть скористатися, щоб "розкопати" своє творче начало. Всі вони, при чому, залежать від їх психологічних уподобань.

Видання пропонує ознайомитися також і з міфами про креативність, після прочитання яких, кожен зможе відкрити в собі "творчого генія".

Міф 1

Вийти за межі "власної зони комфорту" - найкращий спосіб "витягти" з себе креативність

"Креативність з'являється від визначення нашої зони комфорту і знаходженні в ній. Коли нам зручно і ми діємо у межах наших вподобань, в нас є більше сміливості піти на ризик", - каже Гольдштейн.

Він пояснює, що коли нас щось не влаштовує, ми менш схильні до того, аби ризикувати.

Крім того, деякі найкращі ідеї приходять у найнесподіваніших місцях, як-то в машині дорогою до дому, де ми почуваємося зручно. Ці місця не є новими для нас, утім вони дають "зелене світло" нашим думкам.

Міф 2

Мозковий штурм

Чудовим способом для появи геніальної ідеї вважається мозковий штурм. Справді, деякі люди, особливо це стосується екстравертів, почуваються найбільш "живими", коли їх оточують люди. Але це підходить не всім. Наприклад інтроверти, почуваються виснаженими, коли знаходяться серед людей занадто довго.

За словами Гольдштейна, хитрість у тому, щоб знайти де саме вам працюється краще. "До інтровертів, ідеї часто приходили, коли вони їхали додому. В свою чергу, це може мати величезні наслідки для проявів творчості на робочому місці", - каже він.

Міф 3

Бути творчим означає бути спонтанним

Між тим, деякі із найбільш творчих і надихаючих робіт, з'явилися із...плану. Наприклад, художник Анрі Матісс створював модель майбутньої картини. Крім того, він навіть носив костюм і краватку, працюючи над своїми шедеврами.

Відомо також що й Едвард Хоппер (американський художник) та Норман Роквелл (американський художник, ілюстратор) також були великими планувальниками.

Міф 4

Творчі люди мають вигадувати щось нове

Лише 30% населення мають "інтуїтивний тип" особистості. Такі Ейнштейни і Едісони створюють щось з нічого. Наприклад, лампочка не існувала до того, як її вигадав Едісон. Такий тип мислителів є абстрактним і непрактичним - вони розглядають майбутнє і вирішують його проблеми.

В свою чергу, "сенсори", а це більшість з нас, є не менш творчими, тільки трохи по-іншому. "Сенсори" створюють ідеї, шляхом об'єднання уже існуючих. Наприклад Генрі Форд, який не вигадав автомобіль, та винайшов безліч способів того, як його поліпшити.

За словами Гольдштейна, люди не обов'язково діляться лише на "сенсорів" чи "інтуїтивів", яким притаманні суворо конкретні якості. Так, "інтуїтив" може звертати увагу на деталі і думати у конкретний момент, а "сенсори" можуть зазирати у майбутнє і бачити більш широку картину", - каже він.

Міф 5

Творчість означає наявність готового продукту

Вам непотрібно створити щось на кшталт дисплею, щоб вважатися творчою особистістю. Ті, хто є "сприймаючим" типом особистості, як правило ніколи не бачать речі абсолютно повними, тому що вони завжди надихаються на те, щоб додати до неї більше.

"Якщо ви "сприймач", ви віддаєте перевагу нескінченним змінам, редагуванню, перегляду, адже у світі існує безперервний потік інформації і даних, які потрібно розглянути", - пише у своїй книзі Гольдштейн.

Завершити щось, означає вбити його, позбавити власної душі.

Реклама:

Головне сьогодні