Двом професорам не подовжили контракт через негативні відгуки студентів
В університеті Падуї студенти поскаржились в анкетах на те, що ці двоє викладачів часто запізнювались на лекції, їх ніколи не можна було знайти на факультеті для пояснень матеріалу, а деякі наукові консультації вони проводили в барі, а не в аудиторіях. Крім того, студенти вказали на незрозумілі критерії оцінювання їхніх знань під час іспиту, пише "Німецька хвиля".
Відтак негативні відгуки були винесені на засідання Ради факультету, яка більшістю голосів вирішила не подовжувати контракт професорам.
"Ці два професори не є частиною постійного викладацього корпусу, вони були зовнішніми спеціалістами на контракті, - пояснив декан факультету економіки Франческо Фавотто, - а ми щороку проводимо ротацію, базуючись на наших власних критеріях, у тому числі й на оцінці з боку студентів".
Декан додав, що у цьому випадку йдеться про фахівців, які поєднують основну професійну діяльність з викладанням в університеті.
"Вони є професіоналами, відомими на міжнародному рівні, і саме через зайнятість мали потребу в більшій гнучкості розкладу, але це не знайшло розуміння серед студентів", - додав декан.
"Це чи не уперше наша думка мала визначальну вагу, - наголошує представник Студентської ради Марко Дзабай, - Для нас це перемога: наш голос почутий".
До студентів слід дослухатися. Вони мають право на якісне навчання, а анонімні анкети – шлях до покращення, вважає П'єрдоменіко Перата, ректор Вищої школи Сант'Анна у Пізі. Наприклад, зазначив він, спираючись на побажання студентів, виш збільшив кількість годин інтерактивної дидактики за рахунок класичних лекцій.
Професор історії з університету Тренто Симоне Беллецца вважає, що оцінювання з боку студентів є "абсолютно необхідним".
"Так, воно не мусить бути єдиним методом визначення професійності викладача, але є фундаментально важливим. – зазначив він в інтерв'ю DW, - Студенти університету, маючи, включно зі школою, за плечима 13 років навчання, здатні збагнути, як викладач впорається зі своєю роботою. У цьому ж конкретному випадку: якщо професор хронічно недоступний для студентів – це підстава для практично автоматичного звільнення".
Натомість ректор Університету Калабрії Джованні Латорре переконаний, що оцінювання з боку студентів може бути корисним інструментом, але тільки якщо поводитись з ним дуже обережно.
"Одного епізоду "поганої оцінки" від студентів – замало. На неї слід звертати увагу тільки, якщо вона повторюється з року у рік", - вважає він. Не слід забувати, наголошує ректор, що хороший, але суворий викладач ризикує отримати негативні відгуки.
З точки зору ж самих "вигнаних" професорів, з ними вчинили несправедливо. Один з них в інтерв’ю виданню "Corriere del Veneto" заявив про "надмірну владу студентів".