Маленькі німецькі книгарні опинилися під загрозою зникнення?

1
11 жовтня 2013

Маленькі незалежні книгарні опиняються, так би мовити, між двох вогнів: з одного боку великі торговельні мережі, а з іншого - інтернет, повідомляє Deutsche Welle.

У сфері онлайн-торгівлі домінує американський концерн Amazon, він, за оцінкою федерального об'єднання дистанційної книжкової торгівлі, продає три з чотирьох книжок у мережі.

Єдина конкурентна перевага маленьких крамничок у порівнянні з Amazon - добре освічені працівники, які особисто знають своїх клієнтів та надають їм консультації, а онлайн-портал розпізнає своїх клієнтів лише у базі даних".

"Натомість ми можемо запитати, як справи в бабусі та чи сподобалася остання книга. Ми знаємо наших клієнтів іноді упродовж десятиліть", - розповідає Маріанне Ґізе, котра вже понад 30 років продає книги в родинному підприємстві Шефер.

Між тим, утриматися на плаву маленьким книгарням у Німеччині допомагає спеціальний закон, котрий визначає фіксовану ціну на книги. Через це великі торговельні мережі, які поширюють величезні партії продукції, не можуть продавати їх за, так би мовити, демпінговими цінами.

Тобто книга всюди коштує однаково, байдуже, чи на онлайн-порталі, у великому книжковому супермаркеті, чи маленькій крамничці.

Велика загроза для книжкової галузі в майбутньому - електронні книги. У Німеччині їхня ринкова частка, за даними біржового об'єднання, становить менше трьох відсотків, у США цей показник уже на рівні 25 відсотків.

Bücher-Bosch у Бонні пропонує своїм клієнтам електронні книги та пристрої для читання. Насамперед люди, які через побоювання наразитися на онлайн-шахрайство не купують у мережі, використовують цей сервіс.

Утім, малоймовірно, що в цьому сегменті можна вийти на великі прибутки. За даними біржового об'єдання, німецькі книгарні очікують упродовж наступних двох років, що оборот друкованих книг у порівнянні з електронними впаде на 16 відсотків.

powered by lun.ua