"Едбастери": рух, що руйнує рекламу брендів

— 20 листопада 2013, 14:31

Їхній заклик простий: йти на кухню та куховарити самостійно замість того, аби годувати великі концерни з широким асортиментом продуктів швидкого приготування.

"Едбастери" - це штучне словотворення складається з англійського "advertisement" (реклама) та "bust" (руйнувати). Рух едбастерів зародився в Канаді й налаштований проти суспільства споживання та приваблюючої сили брендів, пише Deutshe Welle.

Його засновник Калє Ланс відкрив у 1989 році некомерційну організацію Фундацію Медіа Едбастерів. Від імені цього фонду активісти випускають журнал "Adbuster" та ініціюють численні кампанії на зразок "День без покупок". В цей день - останню суботу листопада - кожен має на 24 години "закрити гаманець" - відмовитися від будь-яких покупок.

Рух едбастерів швидко знайшов своїх прихильників у мережі. Під хаштегом #Adbusting віртуально поширюються численні картинки. У Твіттері та блогах активісти розповсюджують перемальовані тютюнові рекламні плакати. Існують також "інтернет-едбастери", вони не спотворюють плакати на вулицях, однак висловлюють протест у мережі.

Широке поширення кампанії в соціальних мережах, на думку медіа-експерта Петера Гласена, має свої переваги та недоліки. З одного боку в такий спосіб можна привернути якнайбільше уваги публіки. З іншого – "спотворена" реклама виступає свого роду "додатком" до рекламної кампанії.

Іноді рекламні представники навіть хизуються, що їхня реклама зацікавила едбастерів.

У своїх рекламних акціях деякі фірми охоче використовують техніку едбастерів. Наприклад, виробник спортивних товарів Nike тиражує в стилі вуличного-арту рекламні повідомлення на асфальті. "Концерни охоче використовують засоби альтернативних культур аби привабити користувачів", - розповідає Гласен.

Відгук у мережі беззаперечно говорить про неабиякий успіх кампанії - охочі створюють власні повідомлення, наприклад, рецепти для McDonald`s та Burger King або пропонують кулінарні книги страв. Однак переважна більшість обмежується пасивним "лайком".

Проте очікуваної революції суспільний феномен едбастінг не викличе - переконаний медіа-експерт Гласен. Хоча позитивний внесок безумовно досягнуто: рецепти на рекламних плакатах він називає закликом до "партизанської кулінарії", на зразок молодіжного руху "партизанське садівництво", метою якого є несанкціоноване озеленення міст.

Для нього це означає наступне: "Я просто на вулиці отримую чудові рецепт, які можуть стати приводом для зустрічі з друзями у веселій компанії заради спільного приготування смачних страв".

Реклама:

Головне сьогодні