Європейські таксисти бастують проти нового додатку для смартфонів
Так, в Парижі 500 таксі тимчасово заблокували рух до міжнародних аеропортів імені Шарля де Голля та Орлі, а на вулицях Мадрида впродовж цілого дня таксі взагалі не можна було побачити - всі страйкували, повідомляє Німецька хвиля.
Донедавна галузь таксомоторних перевезень у розвинених країнах була організована за принципом картелі. Працювати таксистом мав право лише той, хто отримав ліцензію, а ціни встановлювалися державою. Конкуренція у галузі також була обмеженою, адже багато міст видають лише обмежену кількість дозволів для підприємств таксі.
Uber не має власних автомобілів, натомість підприємство пропонує інтернет-платформу. За допомогою додатку для смартфону (app) клієнти можуть замовити поїздку і бачать, на якій відстані від них знаходиться найближчий автомобіль. Особливість додатку в тому, що зареєструватися водієм може будь-який власник автомобіля старше 21 року.
Це означає, що водії не мають патентів і не зобов’язані дотримуватися встановлених розцінок. Через це користувачі Uber переважно їздять дешевше. Оплачують поїздку клієнти теж за допомогою app, 20 відсотків від вартості якої бере за послуги Uber.
Розвиток додатку відбувається дуже стрімко. Підприємство, засноване лише п’ять років тому, нині вже працює у 37 країнах та 20 містах Європи. Вартість підприємства також постійно зростає. Якщо торік стартап оцінювали у 3,5 мільярда доларів, то цьогоріч - уже в 17 мільярдів. Лише минулого тижня Uber зміг залучити 1,2 мільярда доларів США свіжих інвестицій.
На успішність Uber роблять ставку не лише такі фінансові компанії як Fidelity Investments, Blackrock та Goldman Sachs, а й інтернет-гігант Google. Та й галузь перевезень обіцяє великі прибутки.
Лише в Німеччині, за даними Федерального статистичного відомства, станом на 2012 рік було близько 21 600 підприємств таксі та фірм, котрі пропонують прокат автомобілів, прибуток яких за цей рік склав 3,74 мільярди євро.
Тож не дивно, що швидке сходження зірки Uber породжує конфлікти та протести. Таксисти звинувачують підприємство в нечесній конкуренції та нерідко звертаються до суду. Як результат - у Брюсселі, наприклад, суд заборонив роботу додатку, а у Франції він може працювати з обмеженнями.
Тим часом у самому підприємстві констатують, що акції протесту лише додали популярності їхнім послугам. "Ми працюємо цілодобово", - прокоментував очільник європейського відділення фірми П'єр-Димітрий Гор-Коті.
За його словами, у день загальноєвропейської акції протесту таксистів додаток отримав у шість, а почасти й у вісім разів більше клієнтів, ніж у звичайні дні. Тоді як у Барселоні їх було в одинадцять разів більше.