Еволюція чистоти: від швабри до клінінгу
Професія "прибиральника", як не прикро, відмирає. Люди смітять не менше, просто їх вже не влаштовують старі підходи до самого процесу прибирання. На заміну бабці з відром і шваброю, приходять професійні "борці" з брудом - клінери. З надсучасним обладнанням і засобами для чищення. На Заході перші профі цього профілю з’явилися ще 100 років тому. Відтоді – постійне вдосконалення технологій і розвиток ринку. Якщо хто не знає, колись усім звичний пилосмок працював на бензині, а габаритами був з невеликий автомобіль. Сьогодні ж компактні й надпотужні машинки можуть одночасно мити, витягувати пил, полірувати і навіть дизенфікувати.
Кажуть, британці - перші консерватори у світі. Це з якого боку дивитись. Якщо увійти у сферу прибирання, то Україна - ще більше опирається новаціям. Бабця якась рідніша і начебто надійніша. Та часи змінюються стрімголов. Якою б талановитою не була звична прибиральниця, якою б довгою не порала шваброю, та здолати сучасні обсяги бруду лише цим інвентарем – вже не може. Щороку у квартирах осідає в середньому до 40 кілограмів пилу. А у ньому десятки небезпечних алергенів та ще й небезпечна живність. Найстрашніша – пиловий кліщ. Саме він викликає алергію й бронхіальну астму. І що важливо знати - простим пилососом пил витягується лише наполовину, а вологе прибиранням безсиле проти пилового кліща, що засів у коврових покриттях.
А що робити, якщо бруду набагато більше? Як швидко прибрати і вимити квартиру чи офіс після ремонту? Пересічна людина днями відшкрябуватиме цемент, розвозитиме ганчір’ям пил по стінах. Професійний клінер те ж саме зробить значно оперативніше з допомогою лише двох гаджетів - парогенератора та миючого пилососу. "Колись прийшла до своїх знайомих, а вони чистять плитку від цементного розчину. Шкрябають її, навіть деколи псують. В мене з собою був спеціальний миючий засіб. Я нанесла його на ці шви, і за десять хвилин легко, серветкою стерла увесь бруд", - розповідає Оксана Лавська, професійний клінер з Кривого Рогу. Професійні клінери застосовують спеціальні миючі засоби, які не шкідливі для людини. А спецобладнання для клінінгу вберігає приміщення та меблі від пошкоджень – строк експлуатації зростає на 30-40%. Кому набридли подряпини на столах, дзеркалах, підвіконнях - задумайтесь.
Комплект для реставрації дрібних пошкоджень |
Професійний догляд за приміщеннями, або ж клінінг, нині у моді. Щороку ринок зростає на 15-20%, збільшується кількість компаній та перелік послуг, які вони надають. Та, якщо у столиці ринок заповнений фактично на 99%, і компанії починають демпінгувати, аби конкурувати з колегами, то в регіонах ситуація протилежна. Навіть в обласних центрах насиченість ринку – на рівні 20-30 відсотків. Причини об’єктивні – менша ділова активність в регіонах, нижчий рівень життя. Але основна – банальний дефіцит знань, каже Оксана Лавська. Такий собі містечковий консерватизм.
Коли жінка починала клінінговий бізнес, мала з півсотні запитань. В інтернеті усіх відповідей не знайдеш. Потрібна інформація і порада від діючих підприємців. Допомогли консультанти з відомої клінігової компанії "Універсальний Прибиральник". Кілька тижнів навчання і вперед. Сьогодні Оксани Лавська вже розвиває свій бізнес, виконуючи клінінгові послуги будь-якої складності, позаяк старші колеги допомогли не лише навчанням, а й технікою.
Наступний об’єкт – приміщення заводу. Потрібно очистити більш, як 3 тисячі квадратних метрів площі. Тут і батальйон бабусь і швабри великого калібру - не вихід. Для професійних клінерів це теж виклик. Але у їхньому арсеналі є все спецзасоби - хімічні та технічні - спецпилосмоки кількох видів, апарати для сушіння підлог і килимових покриттів, паро- й піногенератори, пристрої для підмітання й миття підлог тощо.
Наразі Оксана Лавська працює за франшизою під брендом "Універсальний Прибиральник". "Це зручна можливістю отримати досвід, пораду від досвідченіших франчайзі, відповіді на питання, які знайти деінде неможливо. У нас є форум, де люди діляться досвідом і різними ситуаціями, - розповідає Оксана Лавська, - до того ж, ми між собою дуже часто ділимося технікою. Зі мною ділилися колеги з Запоріжжя. Я віддавала свою техніку в Нікополь".
"Універсальний прибиральник" - мережа клінінгових компаній з представництвом у 52 містах по усій Україні - розвиває франчайзингову мережу.
Успішна робота кожного окремого підприємства філії – це демонстрація іншим компаніям мережі. Є однозначна перевага роботи під одним брендом. "У нас був клієнт, якому сподобалося наші можливості та якість. Відтак вони замовили послуги в інших міста, в Запоріжжі, Дніпропетровську", - каже Оксана Лавська.
Оксана Лавська, м.Кривий Ріг - Лідер мережі в 2014р. |
Саме так знайшов свого першого клієнта і Роман Левадній, керівник філії "Універсальний Прибиральник" у Полтаві. "Франшиза - це передусім реклама, це сайт, відомий бренд, а відтак потенційні клієнти впізнають вас відразу. Поряд з моїм будинком відкривали магазин. Я зайшов поцікавитися, і запропонувати клінігові послуги. Коли виконроб дізнався, що я представник "Універсального Прибиральника", то не довго роздумуючи, замовив нам генеральне прибирання. Виявляється, наша мережа вже раніше з ним працювала у Харкові"", - згадує Роман.
Що таке франчайзинг у мережі "Універсальний Прибиральник"
Завдяки "Універсальному Прибиральнику" Оксана Лавська створила підприємство-лідер на ринку клінінгових послуг в Кривому Розі. Початкові інвестиції три роки тому склали 15 тисяч гривень. Тепер щодня виконує 2-3 замовлення. Серед клієнтів – дитячі садки, ресторани, промислові підприємства. А також – пересічні люди. Клінінг – не лише для багатіїв. Хто цінує свій час, той не братиметься сам за швабру з відром. Генеральне прибирання звичайної двокімнатної квартири – це робота професійних клінерів упродовж усього робочого дня.
Спеціальний пароочисник – у роботу! |
"Генеральний клініг - це не просто вологе прибирання, до якого звикли вдома. Це повний комплекс – аквапилосмоком проходимо стіни, стелю, підлогу, розбираємо і миємо люстри, двері, кухню, ванну кімнату. Дезінфікуємо. Протираємо усі дроти", - розповідає Оксана.
Бабцям і швабрам тут конкурувати не до снаги. Багатьом доведеться змирилися з тим, що явище типового прибиральника відмирає. Сьогодні навіть пенсіонери активно замовляють послуги клінерів. У Романа Леваднія 60% клієнтів з чистки ковдр – літні люди.
Наразі українські клінери готові освоювати новий ринок – обслуговування нежитлових приміщень. На заході чистота 90% офісів – під контролем клінінгових компаній. В Україні – лише 6%. Потенціал для зростання шалений. Справа за малим – навчити підприємливих українців клінерській справі. "Універсальний Прибиральник" не припиняє передавати свій досвід усім охочим. Як кажуть, було б бажання...