Здоров'я та сила: чи не несе небезпеки новий інтернет-тренд

— 2 травня 2015, 11:00

Цей тренд надихає людей на те, щоби зробити життя кращим, або ж віщує прихід нової форми "фашизму тіла"? Про це запитує The Guardian.

"Сильний – це новий худий" - кидаючи виклик глянцевим журналам, соцмедіа закликають вшанувати красу "справжніх" тіл замість того, щоби гнатися за омріяною худорлявістю.

Слово "здоровий" має потужніший потенціал за слово "худий". Надихаючі теги #healthy #fitspo, блоги про дієту, йогу тощо – і ми ризикуємо сплутати те, що справді є здоровим, із тим, що набирає більше"лайків".

Уміння красиво фотографувати їжу та антиглютенова риторика майже гарантовано роблять будь-кого суперзіркою соцмедіа. Дієти, які раніше не афішувалися, капустяні супи, котрі раніше похмуро поїдалися наодинці, перетворилися на засоби наочної реклами, стали фетишем та привілейованою річчю.

Варто згадати історію Джесс Семменз, котра схудла 57 кілограмів та увічнила цей процес у Instagram. Вона фотографувала кожну свою страву та питала в підписників схвалення. Дівчина зізнавалася, що відчувала, якби не дотрималася дієти, то підвела б не лише себе, а й їх.

РЕКЛАМА:

Цікаво, що популярність використання в Інтернеті виразу fitspo (скорочення від fitinspiration – фітнес-натхнення) стрімко зросла після того, як у Instagram (у 2013-му) та в Tumblr (у 2012-му) був заборонений тег #thinspo, що широко вживався спільнотами, які пропагували розлади харчової поведінки.

Джессіка Семменз

Здається, Fitspo пропонує м’якшу альтернативу "нульовому розміру", жіночнішу естетику. Якщо під тегом #thinspo прославлялося самознищення, то #thinspo радше повчає та сварить, мотивує селфі зі спортзали, зробленими о 6-й ранку, стверджує, що біль врешті стане прогресом, що слабкість – це соромно, а те, чого ми варті, вимірюється тим, як ми виглядаємо.

Тиранія візуального здоров'я – це робота. Якщо захопитися, наше життя загрожує перетворитися на PR-кампанію, каже психоаналітик Cюзан Орбах.

"Те, до чого закликають молодих чоловіків та жінок – це створювати себе як бренд. Як ви виглядаєте, що ви робите, що ви кажете – це прекрасно – все це стає твоєю особистістю, замість того, щоби насправді сприяти зв'язку з людьми", - говорить вона.

Фото з Instagram

Реклама:

Головне сьогодні