26-річна українка запустила fashion-стартап і потрапила в Washington Post
26-річна українка Людмила Небожак заснувала стартап Cluise – розумний стиліст, організатор гардероба і персональний шопінг-асистент.
Програмка зуміє скомбінувати для вас "лук" і порадити, чого не вистачає вашому гардеробу, пише ain.ua.
Cluise вже більше року, але фаза активного росту почалася з публікації огляду в Washington Post. Причому редактор культового видання сам вийшов на українку.
Людмила закінчила видавничо-поліграфічний факультет КПІ за спеціальністю редактор, журналіст і має пристойний досвід роботи в журналістиці та маркетингу.
Інвестором проекту став Дмитро Сергєєв, засновник і CEO Depositphotos, на якого Людмила вийшла через спільних знайомих. Він повірив у проект і вклав у Cluise $300 тисяч.
Фото: Washington Post |
На ринку давно існують додатки, які допомагають організувати гардероб. Наприклад Stylebook - воно коштує $4, у нього достатньо велика аудиторія.
"Але коли я пробувала ним користуватися, додавання однієї речі в нього займало у мене близько 5 хвилин. Я не модниця, зараз в Cluise у мене 144 речі, але я уважна до того, як я виглядаю", – розповіла Людмила.
При цьому часто жінки, що не завжди точно знають, що у них є у шафі. Cluise допомагає продати такі речі тому, кому вони дійсно потрібні.
Програмка також знаходить індивідуальний підхід до кожного користувача, поступово навчаючись за рахунок зібраних "великих даних".
Коли людина тільки починає користуватися додатком і натискає на кнопку "Одягни мене", Cluise підбирає йому базові образи. Але коли він починає додавати свої речі і луки, додаток вчиться підбирати нові комбінації під його стиль і смак.
"Ми використовуємо математичну статистику, теорію ймовірності, чисельні методи оптимізації, дискретний аналіз. Кожен створений образ, кожна додана річ, лайки або діслайкі у стрічці допомагають створити унікальну формулу користувальницького смаку. Що він сам носить, які образи інших користувачів йому подобаються. Так ми створюємо єдину картину і розуміємо, що цій людині пропонувати", – пояснила Людмила.
На сьогоднішній день 250 000 активних користувачів Cluise додали 1,81 млн речей у свої гардероби. 66% з Європи та 19% – США.
У Небожак є плани продавати через свою програмку одяг. Є домовленість з українськими виробниками, які продаватимуть свої товари в новій версії програми, в якій з'явиться магазин.
Фото: Washington Post |
Вже є домовленість з виробниками про знижку від оптової ціни: "Вони вже зараз на нас позитивно реагують. Подивимося, що ми можемо їм запропонувати в плані обсягів продажів".
Сам додаток безкоштовний і буде таким залишатися, обіцяють у компанії.
На сьогодні у команді стартапу 12 чоловік: два бекенд-розробника, два фронтенд-розробника, два дизайнера, один сейлз-менеджер, решта – iOS- і Android-розробники.
Компанія зареєстрована в США, але офіс і команда перебувають у Києві.