Велосипедом на роботу: забруднений Мілан хоче доплачувати велосипедистам

13
29 лютого 2016

Навряд чи сьогодні місто можна назвати дружнім до велосипедистів.

Однак нова радикальна міська програма повинна це змінити, повідомляє The Guardian.

Відома своїми скутерами Vespas, автомобілями "Фіат 500" і вкрай неуважним водінням, Італія, тим не менш, не є країною велосипедної культури.

У той час, коли столиці північної Європи вкладають кошти в інноваційні рішення, які підштовхують громадян сідати на велосипеди, у цій країні автомобіль  лишається королем вулиць.

Але нині економічний осередок Італії – Мілан – прагне повернути традиції "байсеклетти" і навіть має намір платити своїм мешканцям, щоби ті їздили велосипедом на роботу.

Ініціатива виникла після того, як у грудні італійський уряд оголосив про створення спеціального фонду у 35 млн євро для пошуку мобільних рішень, які допомогли б боротися із небезпечним рівнем забруднення повітря у Мілані та в інших частинах країни.

Смог і затори у Мілані. Фото wantedinmilan.com

У наступні кілька тижнів місцева влада по всій країні розпочне боротьбу за урядові гроші. Фахівці сподіваються, що саме Мілан стане лідером цих "перегонів".

У місті вже діє рух, спрямований на дружність до велосипедистів – це успішна схема оренди велосипедів із можливістю повернути його до будь-якого іншого паркування. Такі сервіси діють майже в усіх країнах Європи.

 Фото travellikealocal.org

Матеріальна винагорода велосипедистам за поїздки на роботу існує у Франції з 2014 року. Там працівники – учасники програми – отримують по 25 євроцентів за кілометр дороги.

Схожий пілотний проект нині вже тестують у маленькому тосканському містечку Массароса.

У Бельгії ініціатива виявилася успішною, однак тут працівників до поїздок на роботу спонукають компанії.

Активісти, які пропонуватимуть міланську програму на конкурс, планують використовувати мобільний додаток, котрий фіксуватиме шлях людей до роботи та їхню швидкість – так можна визначити, чи справді це не прогулянка.

Фото Franz-Michael S. Mellbin/Flickr

Таку функцію може виконувати, наприклад, додаток Endomondo.

До розробки програмного забезпечення долучився Політехнічний університет Мілана.

Однак критики цієї ініціативи кажуть, що їздити велосипедом на роботу  у Мілані важко через погану ситуацію на дорогах, довгі та складні маршрути.

Найперше, що має бути в місті для розвитку велосипедного руху – це велодоріжки, захищенні паркування та доступні душі. 

powered by lun.ua