Малюки мають соціальні навички вже у 7 місяців – дослідження

21
15 квітня 2016

Дослідження з'ясувало, що такі малі діти можуть не лише спостерігати, а й розуміти соціальну взаємодію, пише The Daily Mail.

"Це важлива новина — малюки можуть розуміти те, що вони бачать. Є прямий зв'язок між спогляданням за діями інших, розумінням, що саме ті роблять, та навчанням діяти так, як вони", — розповіла співавтор відкриття Аманда Вудворд з Університету Чікаго.

Спільний проект нейробіологів та психологів розвитку відстежував, як дитячий мозок обробляє дії інших людей.

Дослідження провели за участі 36-ти семимісячних малюків, кожному з яких вдягали капелюха з електроенцефалографом, котрий вимірював мозкову активність.

Під час експерименту малюк спостерігав, як актор обирав одну чи іншу іграшку. Одразу після цього дитині також дозволяли обрати одну з тих самих іграшок.

Процедуру повторювали 12 разів.

Робота мозку дитини передбачила, як вона відповідатиме на поведінку актора.

Діти копіювали дії актора, як тільки їм давали іграшки.

Фото gerain/Depositphotos

Коли немовлята задіювали свою рухову систему, спостерігаючи, як актор хапав одну з іграшок, вони згодом наслідували його дії.

Коли діти не імітували дії актора, у мозку не було помітної активації рухової системи — у цей час малюки просто спостерігали.

Науковці використовували енцефалограму, щоб простежити одну компоненту активності мозку — десинхронізацію активності мю-ритму, яка характерна для роботи кортексу у дорослих.

Як і дорослі, малі діти демонстрували відповідь, коли діяли самі чи спостерігали за вчинками інших. Тому дослідники припускають, що рухова система може відігравати роль у сприйнятті дій навколо.

Фото darknula/Depositphotos

"Це дослідження каже нам: до половини першого року життя малюки починають розуміти, що люди діють навмисне —обирають саме цю іграшку, а не іншу, бо хочуть взяти саме її", — заявила Хелен Тагер-Флусберг, професорка психології та вивчення мозку у Бостонському університеті, яка ознайомилася з результатами експерименту.

"Тепер ми розуміємо, що дитина залучається не лише до спостережень за діями інших, а й активізує рухову систему, обираючи ту саму іграшку, яку перед цим обрав дорослий", — додала вона.

Тобто вчені розпізнали нейронні процеси, котрі є ознакою розумної соціальної поведінки у дітей.

Також це доказ того, що рухова система у дітей передбачає імітацію дій інших, так само, як і розуміння мети цих дій і цілей людини.

Дослідження опубліковано 12 квітня у журналі Psychological Science ("Психологічна наука").

powered by lun.ua