Діти без взуття на ногах краще поводяться і сприймають інформацію
Такі неочікувані висновки зробили дослідники з університету Борнемута, провівши експеримент тривалістю в десятиліття.
Учні, які лишали взуття поза класом, поспішали вранці до школи і приїжджали туди раніше, лишалися у ній довше і мали кращі показники та досягнення загалом, пише The Independent.
Автори дослідження спостерігали за тисячами дітей з 25 країн протягом 10 років. Тепер, коли результати отримано, "босоногу практику" хочуть запровадити у початкових і середніх школах Великобританії.
В Англії вже нині є низка шкіл, де цю політику навчання імплементовано.
Тим часом у скандинавських школах вона взагалі вважається нормальною.
Успіхи дітей у навчанні аналізували з часу школи аж до університету. Дослідники також відвідували школи у Новій Зеландії, Австралії та у Лондоні.
У класах, де діти сиділи без взуття, була спокійніша і тихіша атмосфера, а діти висловлювали більше бажання залучатися до навчальних активностей.
Діти, які сидять у класі без взуття, почуваються як вдома. Фото steamboattoday.com |
У скандинавських країнах та інших державах північної Європи розповсюджена практика заходити до класу без чоботів у погану погоду, щоб не заносити всередину бруд і сніг знадвору.
Однак школи в Іспанії, де за традицією ходять у взутті, також протестували теорію і з'ясували, що "вільні ноги" справді "виправляли" поведінку і навчання дітей.
Фахівці пояснюють ефект тим, що без взуття діти почуваються більш розслабленими, тобто як вдома.
Професор Стівен Хеппелл, який керував дослідженням, розповів: "Діти набагато більше хочуть сидіти на підлозі та відпочивати, коли у них на ногах немає туфель чи сандалів".
"Останнє місце, куди дитина сяде читати, це звичайнісінький стілець, і ми дізнались, що 95% з них справді не читають на стільці вдома. Коли вони йдуть на канікули, то читають лежачи. Маючи такі самі умови у класі, як вдома, вчителі залучають більше малечі до читання із задоволенням".
Учні краще сприймають інформацію та поводяться тихіше, якщо прийшли на заняття у шкарпетках. Фото makingchangenow.com |
У школах без взуття діти приїжджають раніше та йдуть пізніше, що дає їм додаткові півгодини навчання щодня", — додав професор.
Також школи заощаджують до 20% коштів на прибиранні, і купують менше меблів, бо дозволяють учням сидіти на килимі.
За словами дослідників, буллінг у таких школах траплявся рідше.
"Бо навчальний процес відбувався так, як їм подобалося. Вони хотіли бути у школі, і їм подобалося там бути".