12 українських шкіл займуться профорієнтацією старшокласників
Програма "Абітурієнт" має допомагати учню обрати подальшу професійну спеціальність, йдеться на сайті МОН.
"Необхідно розвивати профорієнтаційний напрямок роботи у школах та шукати інноваційні підходи розв’язання цього питання. Як свідчать соціологічні дослідження 78 % одинадцятикласників не знають, ким хочуть стати, а 91 % громадян України загалом працює не у тій сфері", – зазначив радник міністра освіти Олександр Чубатенко.
Програма комплексної профорієнтаційної діагностики підлітків та старшокласників "Абітурієнт" що розроблена компанією Cleverdia.
[L]За словами розробника проекту Наталії Бєльської, в основі методики програми "Абітурієнт" – математичний достовірний прогноз професійної успішності особистості за різними видами діяльності. Отримані дані не потребують додаткового аналізу та присутності психолога.
Профорієнтацію учень проходить завдяки трьом психодіагностичним тестам, які досліджують: інтереси та схильності, рівень розумового розвитку (IQ) та ступінь засвоєння навчальної програми, а також характер.
За результатами опитувань компанії Cleverdia, серед українських школярів близько 38% учнів у старших класах уже визначилися з обранням професії, 24 % – не знають ким стати і 38% – вагаються між декількома варіантами.
До того ж, половина старшокласників вважає, що знає особливості професії, яку вони планують обрати, але більшість точно хоче знати більше і вважає важливою будь-яку додаткову інформацію.
Понад 80% учнів старшої школи вважають для себе найкращою професією ту, до якої у них є здібності і хочуть дізнатися, які саме здібності допоможуть їм стати успішними у роботі.
Профорієнтацію учень проходить завдяки тестам, які досліджують інтереси та схильності, рівень розумового розвитку (IQ), а також характер. Фото andresr/Depositphotos |
Протягом вересня-жовтня цього року у пілотному проекті "Абітурієнт" за власним бажанням зможуть взяти участь учні 11-х класів 12 загальноосвітніх навчальних закладів Києва, Київської області, а також Черкас.
"Результати апробації будуть проаналізовані та винесені на розгляд науково-методичної ради з питань освіти міністерства для прийняття рішення щодо подальшого застосування програми "Абітурієнт" у загальноосвітніх навчальних закладах України", – підсумував директор департаменту загальної середньої та дошкільної освіти МОН Юрій Кононенко.