Фото цуценят вчать ваш мозок більше любити партнера – вчені

— 28 червня 2017, 10:30

Пари, які дивилися на зображення цуценят, малюків і піци вперемішку з фото свого партнера впродовж шести хвилин кожні три дні, повідомляли, що стали щасливішими у шлюбі уже за шість тижнів.

Видається дивним і абсурдним?

Навіть професор психології Університету Флорида Джеймс Макналті, який провів дослідження, до своїх же результатів поставився скептично, пише TIME.

Фото:Depositphotos

Дослідження мало серйозну мету. До Макналті з командою звернулось Міністерство оборони.

Правоохоронці запитали, чи могли б вчені порадити, як допомогти шлюбам військових, які у стресових ситуаціях відвертались і розлучались зі своїми сім’ями.

РЕКЛАМА:

Річ у тому, що одне з досліджень показало, що ймовірність розлучень у ветеранів бойових дій на 62% вища, ніж у інших чоловіків.

Макналті з командою вирішили дослідити, чи люди можуть змінювати свої глибинні почуття до партнерів.

"Те, що ми глибоко всередині відчуваємо до партнерів - дуже важливо", - каже професор.

Це забарвлює наше спілкування з коханою людиною.

Якщо ви зазвичай почуваєтесь легко і сонячно, думаючи про свого пратнера, ваша взаємодія з ним чи з нею буде віддзеркалювати це ставлення.

Фото:Depositphotos

А якщо похмуро, тоді вам набагато легше закриватись від свого партнера і ображати його.

Те, що ми відчуваємо глибоко всередині, важко впіймати. Особливо якщо це негативні почуття.

Одна з психологічних теорій про те, як ми розвиваємо свої вподобання, каже, що це процес асоціативного навчання.

Ви вважаєте запах яблучного пирога привабливим, бо він нагадує про куховарство батьків.

Вам подобаєтьсяця пара штанів, бо у них ви завжди чудово проводили час.

Стосунки працюють за цією ж схемою.

"Якщо ви у стосунках маєте багато чудових спогадів з партнером, ви навчитесь асоціювати його з цим досвідом і коли бачитимете партнера, почуватиметесь добре", - каже професор.

Фото:Depositphotos

Те саме стосується негативних спогадів.

Важкі часи з партнером через стрес чи розгубленість відгукуватимуться щоразу, коли ви говорите про нього чи неї. Це часто буває у військових.

Через це ваш мозок може пов’язати негативні спогади з образом вашої коханої людини.

Саме тому терапевти часто радять парам ходити на побачення чи пробувати разом щось нове, тоді мозок асоціюватиме ці веселі спогади з вашим партнером і поступово скасовуватиме негативні емоції, пов’язані з домашньою роботою, нудними заняттями, підгузниками та іншими мінливостями сімейного життя.

Зрештою, ці відчуття працюють "на автоматі".

Професор хотів побачити, чи цей процес можна використати як перевагу для подружжя.

"Виявляється, що наш мозок насправді не бачить різниці між деякими типами асоціацій. Тому ми можемо трішки обдурити мозок, асоціюючи партнера з позитивними речами", - додає він.

Фото:Depositphotos

Макналті з командою вчених опитали 144 пари, які дивились онлайн на панораму фото щотри дні впродовж шести тижнів.

Учасникам сказали нотувати і оцінювати світлини: чи це романтичне фото з весілля чи пара, яка тримається за руки. Але насправді їх тестувати. Перевіряли, чи мозок можна "обдурити", щоб він давав більш позитивні почуття щодо коханої людини.

Деякі учасники експерименту позначали фото їхнього партнера як нейтральні.

В інших фото коханої людини асоціювалось зі словом "чудовий" на рівні з пухнастими тваринками, милими дітьми чи смачною їжею.

[L]Кожні два тижні дослідники перевіряли глибокі внутрішні почуття, щоб перевірити, з чим люди асоціюють своїх партнерів: сумом чи радістю?

Ті, хто переглядав позитивні картинки, асоціювали своїх партнерів з позитивнішими речами. І повідомляли, що почуваються щасливішими у шлюбі.

Мозок навчився асоціювати партнера з позитивними моментами, тим самим, зробивши шлюб щасливішим.

Професор Макналті не вважає, що ефект є настільки сильним, щоб запускати спеціальний додаток для збереження шлюбів. Тому він з командою продовжуватимуть дослідження, щоб перевірити, як довго цей ефекти може тривати і чи ефект буде сильнішим, якщо позитивні фото підбиратимуть під індивідуальні особливості кожної людини.

Реклама:

Головне сьогодні