МОН розповіло, нащо психологи і соціальні педагоги у школах. Пропонують обговорити

— 12 лютого 2018, 15:56

Міністерство освіти і науки опублікувало проект Положення про психологічну службу у системі освіти.

Фото stock.sokolov.com.ua/Depositphotos

У МОН пропонують обговорити Положення, а пропозиції та зауваження надсилати до 26 лютого 2018 року на адресу [email protected] та [email protected].

Згідно з документом, психологи і соціальні педагоги у школах працюватимуть в рамках психологічної служби.

Ця служба займатиметься вивченням психофізичного розвитку школярів, мотивів їхньої поведінки і діяльності з урахуванням вікових, інтелектуальних, фізичних, статевих та інших індивідуальних особливостей.

До структури психологічної служби у системі освіти також належатимуть Інститут модернізації змісту освіти, Науково-методичний центр практичної психології і соціальної роботи Національної академії педагогічних наук, обласні та районні навчально-методичні центри психологічної служби.

РЕКЛАМА:

Детальніше з повноваженнями Інституту модернізації змісту освіти та інших структур психологічної служби, можна ознайомитися за лінком.

Практичний психолог закладу освіти, установи має такі обов’язки:

  • психологічний супровід психічного, розумового, соціального і фізичного розвитку учнів;
  • психолого-педагогічна діагностика та аналіз їхнього психічного, розумового і соціального розвитку;
  • консультативна допомогу школярам, батькам (законним представникам), педагогічним працівникам та іншим учасникам освітнього процесу;
  • формування психологічної готовності до взаємодії в інклюзивному середовищі з дитиною, з особливими освітніми потребами;
  • профілактику злочинності, алкоголізму, наркоманії, інших залежностей і шкідливих звичок серед школярів.

Шкільний практичний психолог, установи також має брати участь у розробці розвивальних, корекційних програм, посiбників, методичних рекомендацiй, планів навчання з урахуванням індивідуальних, гендерних, вікових особливостей школярів.

Соціальний педагог закладу освіти здійснює:

  • соціально-педагогічний патронаж школярів, колективу та мікрогруп, осіб, які потребують піклування чи перебувають у складних життєвих обставинах;
  • просвітницьку роботу та профілактику відхилень у поведінці учнів; злочинності, алкоголізму, наркоманії, інших залежностей і шкідливих звичок;
  • вивчення соціальних умов і розвитку школярів, мікроколективу (класу чи групи), шкільного, студентського колективу в цілому, молодіжних та дитячих громадських організацій.

[L]Соціальний педагог закладу освіти також бере участь у наданні допомоги дітям і сім’ям, які визнані постраждалими від військових конфліктів, забезпеченні інклюзивного навчання засобами соціально-педагогічного патронажу здобувачів освіти і їх батьків (законних представників).

Шкільні практичні психологи і соціальні педагоги підпорядковуються директору закладу освіти з усіх питань діяльності.

Психолога й соцпедагога призначає та звільняє директор.

У Положенні про психологічну службу йдеться також психолог і соцпрацівник мають працювати 40 годин на тиждень.

З них 50% робочого часу відводиться для безпосередньої роботи зі школярами, а 50 % – на підготовку до проведення соціально-психологічних заходів, оформлення робочої документації, планування, звітність.

Згідно з вимогами, практичний психолог повинен мати вищу освіту за відповідною спеціальністю, а також "досконало володіти ефективними формами, методами психологічного забезпечення освітнього процесу, відзначатися загальною культурою, моральними якостями".

Стаж роботи на посаді практичного психолога – не менше 8 років.

Ті самі вимоги стоять перед соціальним педагогами.

Реклама:

Головне сьогодні