Як не стати жертвою шахраїв під час купівлі квитків на концерти

В Україні концертів з великим попитом стає все більше.

Тому частіше попит на концерт перевищує кількість квитків. Це спричиняє хвилі шахрайств, пов'язаних з продажем квитків, повідомляє один з найбільших квиткових операторів України Concert.ua.

31 серпня у Києві відбувся концерт Imagine Dragons. Усі квитки були продані ще до його початку.

Фото УНІАН

На концерті були присутні більше 50 тисяч глядачів.

Але не всі, хто купив квитки, змогли відвідати його.

За попередніми даними, через шахрайство постраждало більше 1000 людей.

За словами маркетинг-директора Concert.ua Дмитра Чіня, найбільша кількість постраждалих купили квитки через сайт e-ticket.in.ua.

Також аферисти продавали копії квитків, придбаних у офіційних квиткових операторів, або квитки на підробних бланках операторів.

Продаж вони здійснювали через дошки оголошень, акаунти в Instagram та інші соцмережі.

Concert.ua розповідає, як не опинитися в числі жертв шахраїв під час купівлі квитків на концерти.

ЩО ТАКЕ КВИТОК НА КОНЦЕРТ?

Сучасний квиток на концерт або в театр – це сукупність даних, що включає значення реквізитів квитка (вартість, назву заходу, місця, дати, час проведення та інше), а також унікальний штрих-код.

Штрих-код є певним чином закодованим візуальним відображенням багатозначного номеру.

При вході на захід штрих-код сканується і система контролю входу дає відповідь, чи є відповідна штрих-коду послідовність цифр в базі валідних квитків.

Далі система виявляє, чи не проходив раніше хтось інший за цим номером.

Після першого сканування всі наступні доступ на подію не дають.

Реквізити квитка та його штрих-код можуть друкуватись на термобланках квиткових операторів (такі квитки ви отримуєте в касах або з доставкою кур'єром) або міститися в електронних файлах, які приходять на е-mail чи знаходяться в особистому кабінеті клієнтів.

АФЕРА E-TICKET.IN.UA

Сотні людей придбали квитки на сайті у неіснуючого квиткового оператора e-ticket.in.ua.

Людей на цей сайт приводила реклама в Google, інтернет-банери і публікації в соцмережах.

З першого погляду сайт був схожий на інші.

На головній сторінці були афіші деяких популярних концертів, на сторінці кожної події – опис з фотографіями.

Електронні квитки можна було оплатити через сервіс LiqPay від ПриватБанку.

Квитки, які після оплати приходили на електронну пошту і мали загальноприйнятий вигляд, містили деталі події, тип квитка і штрих-код.

Але ці штрих-коди не мали жодного відношення до бази справжніх номерів квитків організатора концерту і на вході вони не спрацювали.

Наразі доступ до цього сайту вже заблокований.

За зверненнями жертв вже відкрито кримінальне провадження.

Якщо ви також постраждали від аферистів, радимо звернутися до кіберполіції через ФОРМУ.

ЯК РОЗПІЗНАТИ САЙТИ КВИТКОВИХ АФЕРИСТІВ?

Невелика порівняно з офіційними операторами відвідуваність сайту (пояснюється тим, що створюються такі сайти не на роки, а до першої великої афери).

Перевірити це можна ТУТ (даних про сайт настільки мало, що сервіс не відображає кількість відвідувачів).

Зазвичай такі сайти не мають SSL-сертифікатів безпеки.

Якщо в адресному рядку в браузері поряд з адресою сайту ви не побачите іконку відкритого замка, радимо насторожитися.

Асортимент на таких сайтах дуже невеликий. Офіційні квиткові оператори реалізують квитки на сотні подій одночасно.

Поцікавтеся у організатора події про статус сайту. Дізнатися, хто є організатором, можна через сторінку події в Facebook.

Якщо на цій сторінці не вказано жодного організатора, не довіряйте такій сторінці.

Якщо ви не можете отримати від підозрілого сайту доказів про легальний статус продажу квитків на подію, не віддавайте гроші.

ПІДРОБНІ КВИТКИ

Бланки квиткових операторів друкуються в спеціалізованих типографіях на термочутливому папері.

Друк на них здійснюється не фарбою, як на звичайних принтерах, а нагріванням в спеціальних термопринтерах, коли під впливом температури бумага чорніє.

Штрих-код на таких квитках міг бути або випадковим набором цифр, або ж взятим зі справжнього, офіційно придбаного квитка.

Але друкувався він один на багато бланків.

Таким чином, навіть якщо покупець вирішив би дізнатись у оператора, чи дійсним є штрих-код, відповідь була би позитивною. Але потрапити на концерт за таким штрих-кодом можна тільки один раз.

Реклама:

Головне сьогодні