Навчити дітей грати будь-яку мелодію: історія вчительки Людмили Боднарюк

2970
7 вересня 2018

Українська правда. Життя публікує спецпроект "Вчителі мрії" – історії успіху 10 фіналістів конкурсу Global Teacher Prize Ukraine.

Переможця оголосять 7 жовтня. 

Вони змагатимуться за звання найкращого педагога країни, а кожен бажаючий може проголосувати за свого фаворита до 6 жовтня за посиланням.

***

Людмила Боднарюк – учителька музичного мистецтва та художньої культури у Виноградівській школі (Закарпатська область).

Дівчина поєднує уроки музичного мистецтва з елементами математики та англійської мови.

Навчає дітей гри на японських дзвониках. Вона розробила спеціальний шифр, завдяки якому діти можуть зіграти практично будь-яку мелодію.

Людмила понад 11 років опікується соціальним проектом для дітей з особливими потребами "Зустріч друзів", слоганом якого є "Look at me, not my disability" ("Дивись на мене, а не на мою інвалідність").

Людмила Боднарюк з міністром освіти та науки Лілією Гриневич

***

Я не збиралася ставати вчителем. Бачила себе хореографом, піаністкою, співачкою, композитором, режисером, перекладачем, організатором концертів, туристичним гідом чи журналістом. В цьому переліку не було слова "вчитель".

Перша моя спеціальність не педагогічна – організатор культурно-дозвіллєвої діяльності, керівник оркестру. А фах учителя я здобула згодом.

Сьогодні я роблю те, що люблю.  Люблю те, що роблю. Це хобі, за яке я ще й отримую непогані гроші.

Організатор, піаніст, хореограф, перекладач, співак, гід, журналіст – усі ці професії поєднались в одну, таким чином я втілила всі свої бажання у професійній сфері.

Є кілька вчителів із мого дитинства, які в прямому значенні слова "надали крила", тому що багато чого навчили мене, і я дуже їм вдячна.

Але на жодного з них не хотіла бути схожою. Я зліпила із себе такого вчителя, якого ніколи не зустрічала у своєму житті, але з яким хотіла би попрацювати в дитинстві.

У своїй роботі користуюсь словами професора Ізраїля Гельфанда: "Щоб бути хорошим учителем, потрібно любити свій предмет, любити навчати та любити тих, кого навчаєш". Це тріада найкращого вчителя.

Мої предмети не другорядні, принаймні діти не відносяться до них як до неважливих.

Чим я відрізняюся від колег? На уроках я куратор, тренер, партнер, диригент, друг, наставник і вчитель. Застосовую елементи фінської системи освіти, які найбільше мені імпонують і які змогла добре дослідити.

Людмила разом зі своїми учнями

Зі мною діти не відчувають страху. Ви б тільки бачили очі дітей, коли ми на уроці говоримо, наприклад, про Ватикан, і я не просто показую свої фото та відео, а проводжу віртуальну екскурсію, розповідаю, що вхід у собор Святого Петра є абсолютно безкоштовним (потрібно лише пройти через металошукач), а з правого боку під куленепробивним склом можна побачити "П’єту", яку створив геній Мікеланджело.

Таким чином я не просто навчаю та надихаю, а й доводжу, що вчитель – це вже давно не бабця в окулярах, з указкою і гострим поглядом, а сучасна, комунікабельна та цікава особистість, яка нікого не лякає, а є своєрідним гідом по життю для учнів.

Найновішою та найцікавішою є моя авторська розробка – технологія навчання дітей грі на японських дзвониках. Я розробила спеціальний шифр: завдяки певним позначкам діти можуть зіграти практично будь-яку мелодію.

Тут необов’язково мати музичну освіту, адже можна вирахувати, коли і як саме потрібно зіграти на своєму дзвонику (чи дзвониках). Завдяки цій технології діти розвивають логіку, математичні знання та нахили, музичний слух, точність, зосередженість, а також вчаться працювати в команді, адже якщо ти помиляєшся, то мелодія змінюється.

Ну, і, звичайно ж, створюють неймовірну красу – музику.

***

Десятка фіналістів премії виглядає так:

  • К — креативність: Юрій Гайдученко
  • В — відповідальність: Олеся Браташ
  • Н — наполегливість: Олександр Черкас
  • Г — гармонійність: Людмила Боднарюк
  • С — самовдосконалення: Богдан Портяний
  • М — мотивація: Наталія Голоднюк
  • І — іноваційність: Олександр Жук
  • С — сміливість: Світлана Стельмах
  • Д — досвідченість: Олександр Лисич
  • Н — небайдужість: Наталія Рудніцька

Загалом цьогоріч організатори конкурсу отримали близько 2000 заявок від вчителів. Конкурс заснувала громадська спілка "Освіторія" у 2017 році.

Текст підготував Михайло Кригель

Всі фото надані героїнею публікації

powered by lun.ua

Головне на сайті