Істина у вині: чому від підвищення цін на алкоголь виграють усі, крім нелегалів

Істина у вині: чому від підвищення цін на алкоголь виграють усі, крім нелегалів

Україна - величезний споживчий ринок, який має своїх провідних виробників алкоголю. Проте, у 2017 році, імпорт склав 47 млн. літрів вина з Італії, Грузії, Франції та інших країн.

Крім того, помітне зменшення продажів алкоголю вітчизняних виробників, на жаль, свідчить, скоріше за все, про існування контрафактної продукції, яка не підлягає обліку.

Задля збереження якісної алкогольної продукції на ринку та створення умов добросовісної конкуренції Уряд 5 вересня 2018 року ухвалив постанову, якою затвердив нові оптово-відпускні і роздрібні ціни на алкогольну продукцію.

Експерти Комітету імпорту та торгівлі алкогольними напоями Європейської Бізнес Асоціації (ЄБА) роз’яснюють, що такий перегляд та встановлення нових цін є необхідним заходом для обмеження реалізації продукції, що не відповідає якості.

Ціна не може бути нижчою за встановлену за умови сплати всіх податків і зборів та з урахуванням супутніх логістичних витрат.

Зазвичай споживачі відмічають підвищення ціни на полиці і не володіють інформацією щодо змін ставок акцизного податку, собівартості тари, транспортних витрат, - все це залишається поза увагою.

Насправді підвищення цін - це об’єктивне відображення ситуації на ринку та виробничих витрат, а не надприбуток, як помилково вважають покупці.

По-перше, саме споживачі виграють завдяки підвищенню. Покупці сьогодні найчастіше обирають продукт за критерієм нижчої вартості.

Один виробник продає за індикативною ціною і дотримується всіх вимог закону, а другий - пропонує більш дешевий, але неякісний продукт.

З огляду на загальний тренд на ринку, перший буде продавати менше, а другий більше до того часу, поки їхня ціна не зрівняється і перед споживачем не стоятиме питання вибору між двома продуктами за єдиною ціною.

Так нівелюється перший фактор, який впливав на вибір товару - ціна. Залишається другий - якість.

Порівнявши два продукти в одній ціновій категорії, споживач зрозуміє, який з продуктів дійсно якісний, а який викликає, як мінімум, великі сумніви.

По-друге, виграє держава, яка стимулює скорочення нелегального обігу алкогольних товарів.

Побічно, споживач також і в цьому виграє, оскільки зібрані податки і збори акумулюють бюджет, який має бути витрачений на благо населення України.

По-третє, звичайно, виграє легальний виробник алкоголю, який отримує можливість справедливої конкуренції на ринку.

Мінімальні ціни створять більш складні умови роботи на ринку для недобросовісних виробників, які за низькою ціною і обсягами продажів приховують недоліки виробництва і вводять споживача в оману, ніби натуральне вино може коштувати копійки.

Генеральний директор ТД "Інкерман", одного із найбільших та відомих українських виноробів, Анна Горкун пояснює так рішення Уряду:

"Мінімальні ціни встановлені для захисту легального ринку алкогольних продуктів і, відповідно, боротьби з недобросовісними виробниками низькоякісного або сурогатного продукту.

Для виробництва алкогольних напоїв відповідно до законодавства України (вимоги до якості продукту, прозорість і легальність товарних операцій із закупівель і збуту, дотримання податкового регулювання) існує певна сума витрат на одиницю готової продукції.

Представленість в товарному обороті продукту, роздрібна ціна якого становить суму меншу за мінімальну, свідчить про те, що, або виробник робить продукт, який за своєю якістю не відповідає навіть мінімальним законодавчим вимогам, що може в принципі бути небезпечним для вживання, або ж порушує господарське і податкове законодавство, ухиляючись від дотримання вимог закону.

В той же час зміна цінової політики на ринку не позначиться на середньо ціновому та преміум сегментах".

В абсолютних цифрах (в гривнях) всі алкогольні напої стають дорожчими: вино - на 4,5-13,5%; коньяк - на 6,6-9,5%; віскі, джин, ром - на 12%; горілка, лікери - 12,4-19,6%.

Мінімальна роздрібна ціна однієї пляшки столового вина складатиме 42 грн, ігристого - 89 грн, кріплених вин і вермутів - 49 гривень.

Взагалі класифікують вина з урахуванням сировини, кольору, технології виробництва, змісту спирту і цукру, якості і терміну витримки. Марочні вина, наприклад, - це витримані високоякісні вина, отримані з певних сортів винограду.

Термін витримки винограду не менше 1,5 років, рахуючи з 1 січня наступного за врожаєм року. Колекційно-марочні вина - вина особливо високої якості, витримані не менше 6 років, у тому числі в пляшках не менше 3 років.

В усьому світі витримані вина вважаються елітою виноробства. Вартість однієї такої пляшки може досягати декілька тисяч Євро. В Україні сьогодні частка таких вин лише 3% від загального обсягу.

Український споживач вже звільнився від "радянського" минулого, коли солодке і напівсолодке становили основу вибору, але існує ще багато перешкод у формування культури споживання якісної винної продукції.

В Україні сьогодні є торговельні марки, які постійно приймають участь у різноманітних міжнародних конкурсах, намагаючись познайомити світ з українськими винами. Наприклад, Торговий Дім Inkerman представляє Україну на багатьох світових виставках.

Дегустаційни комісії Vinitaly, London Wine Fair та Mondial de Bruxelles високо оцінили якість української продукції. Нещодавно Inkerman почав успішне просування на міжнародний ринок, але пріоритетом компанії завжди залишається український споживач.

Аналітики давно звернули увагу на той факт, що рівень споживання саме вина безпосередньо залежить від рівня достатку всередині держави.

Зростання добробуту громадян завжди супроводжується збільшенням частки споживання вина в загальній структурі споживання алкоголю.

Отже, in vino veritas - істина у вині. І полягає вона в тому, що підвищення мінімальних цін - необхідне для добробуту і покращення, для виробника і споживача.

Реклама:

Головне сьогодні