МОН розробило рекомендації для покращення рівня освіти, який постраждав за останні роки
Через пандемію та війну освітній процес в Україні дуже постраждав.
У першому півріччі 2022-2023 н.р. лише 15% закладів освіти працювали очно, 33% – віддалено і 51% – змішано, повідомляють у Міністерстві освіти та науки України.
"Усе це сильно вплинуло на навчання. Нині ми маємо справу з освітніми втратами, що означає будь-які втрати знань, умінь, навичок та/або уповільнення чи переривання академічного прогресу через паузи в навчанні конкретного учня", – зазначили у відомстві.
Вчителі з сіл та міст фіксують погіршення результатів навчання дітей. Основні з них:
- зниження успішності з української мови у селах визнало 57% педагогів, у містах – 44%;
Фото: pressmaster/Depositphotos |
- з іноземної мови – 52% та 47% вчителів;
- з математики – 45% та 40% педагогів;
- з інформатики – 37% та 25%.
"Ми бачимо, що поступово втрачаємо розумовий потенціал нашої молоді, тож необхідно шукати шляхи для виправлення цієї ситуації", – розмірковують в МОН.
У відомстві додають, що нині активно розробляють різні програми, які у перспективі допоможуть школярам і дошкільнятам засвоїти потрібні знання.
Щоб підтримати ініціативи, МОН разом з ЮНІСЕФ розробили рекомендації щодо організації програм із надолуження освітніх втрат для закладів освіти, громадських організацій, органів управління освітою тощо.
Вони мають стати основою для розроблення Національної стратегії з подолання освітніх втрат в Україні.
Як зазначили в МОН, надолужити освітні втрати допоможуть дітям та молоді, які активно відвідували школу до перерви в навчанні. Також їм нададуть психологічну та соціально-емоційну підтримку.
Програма буде націлена на кілька груп дітей:
- дітей, які перебувають на деокупованих територіях;
- школярів, які проживають там, де тривають бойові дії або на прифронтових територіях;
- дітей з прикордонних територій, де школи не працюють очно;
- учнів, які повертаються з-за кордону;
- внутрішньо переміщених осіб;
- дітей, які повертаються з РФ та ТОТ.
Як зазначили в МОН, програма буде індивідуальною для початкової, середньої школи та старших учнів.
Для покращення успішності будуть залучати не лише вчителів, а й педагогів. Також проводитимуть літні програми для додаткового навчання.
Нагадаємо, учні, які повертаються з-за кордону додому мають проблеми не лише зі зниженням успішності, а й з адаптацією.
Читайте також: Як вчаться діти під час війни і чому пропускають школу? Опитування матерів