У Британії астрономи відкрили космічне кільце, розміри якого суперечать теорії Всесвіту

— 12 січня, 17:34

Вчені Університету Центрального Ланкаширу виявили великомасштабну кільцеподібну космічну структуру діаметром 1,3 мільярда світлових років. Це надскупчення галактик кидає виклик уявленню астрономів про Всесвіт.

Про це повідомляє Guardian з посиланням на результати дослідження, озвучені на 243-ому засіданні Американського астрономічного товариства в Новому Орлеані.

За словами вчених, це найбільша структура, яку їм коли-небудь доводилось бачити. Велике кільце розташоване на відстані понад 9 мільярдів світлових років від Землі. Його діаметр можна порівняти із 15 повними діаметрами Місяця.

Важливість результатів цього дослідження базується на тому, що розмір Великого кільця суперечить фундаментальному космологічному принципу, відповідно до якого простір Всесвіту є однорідним і виглядає однаково у всіх напрямках.

"Виходячи з сучасних космологічних теорій, ми не думали, що структури такого масштабу можливі", — сказала Алексія Лопез, керівниця дослідження, аспірантка Університету Центрального Ланкаширу.

До великих структур також належить Гігантська дуга, відкрита у 2021 році. Космологи розрахували: теоретична межа розміру структур становить 1,2 мільярда світлових років. Але Велике кільце та Гігантська дуга охоплюють значно більше – 3,3 мільярда світлових років.

Фото: Stellarium/University of Central Lancashire

Цікавим є те, що вони розташовані на однаковій відстані від Землі, а, отже, існує ймовірність, що вони є частиною пов’язаної космологічної системи.

"З кожним новим відкриттям великомасштабних структур нам все більш реалістичним здається факт, що, можливо, наша стандартна модель Всесвіту потребує переосмислення. Як мінімум, вона є неповною. Як максимум, потрібна нова теорема космології", – зазначає Алексія Лопес.

Велике кільце вчені виявили шляхом аналізу даних Слоанівського цифрового огляду неба. І хоч ці об’єкти перебувають на відстані мільярдів світлових років, вони є дуже яскравими і освітлюють проміжні галактики.

Для того, щоб виявити цю велику космічну структуру, команда дослідників застосувала низку статистичних алгоритмів. Структура має вигляд майже ідеального кільця, хоча додатковий аналіз показав, що структура є спіральною і схожою на штопор, спрямований до Землі.

Космологи не встановили причини появи кільця. Одними з можливих теорій є баріонні акустичні хвилі або скупчення матерії вздовж великомасштабних розломів.

Нагадаємо, з 2026 року NASA почне будувати у Кремнієвій долині центр за два мільярди доларів. Він стане осередком розвитку для технічних галузей. Зокрема для робототехніки, космосу та авіації.

Віра Шурмакевич, "УП. Життя"