Дослідження PISA-2022: директорка УЦОЯО розповіла, як оцінювали креативність українських підлітків

Альона Павлюк — 25 січня, 16:32

У ході міжнародного освітнього дослідження PISA-2022, в якому аналізували рівень знань 15-річних українських підлітків, провели оцінювання їхнього креативного мислення. Однак його результати поки не оприлюднили.

В інтерв’ю для "Української правди. Життя" директорка Українського центру оцінювання якості освіти Тетяна Вакуленко розповіла, за яким принципом досліджували креативне мислення.

За її словами, оцінити креативність важко, адже це – фундаментальне поняття. Тому дослідники зосередилися на пошуку відмінностей від стандартного погляду.

"Наприклад, в одному із завдань було зображення обкладинки книги, і потрібно було придумати назву, а також коротко описати якомога оригінальнішу фабулу, щоб ніхто інший не міг би щось подібне вигадати.

У критеріях оцінювання позначено, які відповіді можна вважати стандартними. Вони побудовані на основі відповідей учнів з країн, які брали участь у пілотуванні цього інструменту. Відповіді, які відрізняються від загальних, так званих "шаблонних", отримають максимальні бали", – пояснила Вакуленко.

Під час освітнього дослідження PISA-2022 українських підлітків перевірили на креативність. Фото: Wavebreakmedia/Depositphotos

Як вона зазначила, завдання на креативність давали не кожному учаснику.

"Якщо нам дозволять оприлюднити певну кількість завдань разом із результатами, ми будемо щасливі поділитися цим з українським читачем", – повідомила очільниця УЦОЯО.

Нагадаємо, директорка УЦОЯО назвала неочевидні причини зниження рівня знань українських підлітків.

Читайте також: 42% українських підлітків не знають математики на базовому рівні. Про що свідчать результати PISA-2022

Реклама:

Головне сьогодні