Яким має бути вчитель XXI століття? Пояснює Наталія Голоднюк
[L]Українська правда. Життя публікує спецпроект "Вчителі мрії".
Це історії успіху 10 фіналістів конкурсу Global Teacher Prize Ukraine.
Переможця оголосять 7 жовтня.
Вони змагатимуться за звання найкращого педагога країни, а кожен бажаючий може проголосувати за свого фаворита до 6 жовтня за посиланням.
***
Наталія Голоднюк – учителька англійської мови в місті Сміла Черкаської області.
В її резюме десятки проектів, які вона реалізувала разом з учнями або особисто.
Наприклад, у школах професійного розвитку: British Council Summer/Winter schools, школах та конференціях студії освіти для викладачів "СОВА", семінарах Cambridge, MacMillan, MM publications, Oxford.
Також працювала викладачем у спільному проекті Британської Ради в Україні та America House "Англійська для патрульної поліції".
Наталія Голоднюк – учителька англійської мови в місті Сміла Черкаської області |
***
Мій перший рік у школі був найважчим, я би порівняла його з першим роком подружнього життя. Як виявилось, навчити дітей не так вже й просто.
Знання, отримані в університеті, не давали відповідей на всі запитання, які виникали. Тоді я зрозуміла, що навчання моє не закінчилось, а тільки розпочалось.
Я часто замислююсь над тим, яким же має бути вчитель. Розумним і здатним зрозуміти, сучасним, харизматичним, справедливим – обов’язково скажуть учні.
Має любити дітей, бути ерудованим, вимогливим – доповнять батьки.
Я би доповнила цей список must-якостей наступним: вчитель має бути професіоналом, патріотом, гуманістом і альтруїстом.
Щодо мене: прагну поєднати всі якості, тому що хочу бути вчителем XXI століття.
Сьогодні важливо розуміти, що вчитися треба протягом усього життя. Не погодитися з цим може хіба що бабця біля під’їзду.
Без умінь ХХІ століття ми просто не уявляємо повноцінного життя, доступу до абсолютно нового інструменту для саморозвитку.
Ключовими компетенціями успішної людини у 2030 році є такі: уміння вчитися протягом життя, уміння критично мислити, швидко адаптуватися до нових умов, реагувати на виклики, уміння працювати в команді та ефективно спілкуватися, уміння приймати думку іншого.
Наталія Голоднюк: "Сьогодні важливо розуміти, що вчитися треба протягом усього життя" |
Я пишаюся кожним своїм учнем. Радію будь-якому досягненню. Чи то перемога на олімпіаді, чи речення, сказане без помилки, чи просто те, що мене чують і ми на одній хвилі.
Всі мої учні вступають до вищих навчальних закладів як в Україні, так і за її межами. Я щиро хвилююся, поки вони складають міжнародні іспити чи ЗНО. І щиро радію новим перемогам.
Я вважаю, що мотивація – це ключ до успіху. У кожної людини своя мотивація: хтось тяжко працюватиме за визнання, хтось – за великі гроші.
Що мотивує мене? Моя мотивація спрацьовує миттєво, коли я переступаю поріг школи і мені повітря бракує від обіймів моїх учнів; коли переступаю поріг дому і бачу свою донечку Поліну, яка є не лише сенсом мого життя, а й відкриває очі на світ моїх учнів, допомагає бути з ними на одній хвилі.
А підтримка батьків, чоловіка та друзів додає мені впевненості та віри в себе. Саме тому не зупиняюсь на досягнутому і йду до своєї мети, щоб передусім бути у злагоді з собою.
Десятка фіналістів премії виглядає так:
-
К — креативність: Юрій Гайдученко
-
В — відповідальність: Олеся Браташ
-
Н — наполегливість: Олександр Черкас
-
Г — гармонійність: Людмила Боднарюк
-
С — самовдосконалення: Богдан Портяний
-
М — мотивація: Наталія Голоднюк
-
І — іноваційність: Олександр Жук
-
С — сміливість: Світлана Стельмах
-
Д — досвідченість: Олександр Лисич
-
Н — небайдужість: Наталія Рудніцька
Загалом цьогоріч організатори конкурсу отримали близько 2000 заявок від вчителів. Конкурс заснувала громадська спілка "Освіторія" у 2017 році.
Текст підготував Михайло Кригель
Титульна світлина від jukai5/Depositphotos, інші фото надані героїнею публікації