5 способів, як соцмережі змінюють наш мозок
Соціальними мережами уже користується кожен третій мешканець цієї планети/.
Про це йдеться у ролику проекту AsapSCIENCE.
Це дозволяє спілкуватися з людьми по всьому світу.
Але що при цьому відбувається з нашим тілом?
Ось 5 способів, як соцмережі змінюють наш мозок.
Це як наркотик
Не можете змусити себе вийди з соцмереж?
5-10% користувачів інтернету насправді нездатні контролювати, скільки часу вони проводять в онлайні.
На відміну від наркотичної, це психологічна залежність.
Скани мозку цих залежних від мережі людей показують порушення функціонування ділянок мозку, подібне до тих, хто має наркотичну залежність.
Чітко видно деградацію білої речовини в ділянках, що відповідають за емоційну обробку, увагу та прийняття рішень.
Соцмережі дають вам відчуття винагороди тут і зараз за майже непомітні зусилля.
Через це мозок починає змушувати вас бажати цієї стимуляції знову і знову.
Це порушує здатність фокусуватися
Ви можете думати, що користувачі соцмереж та ті, хто постійно перемикається між сайтами та роботою, кращі у мультизадачності.
Утім, дослідження показали: активні користувачі соцмереж показують значно гірші результати під час завдань з мультизадачності порівняно з іншими людьми.
Виявляється підвищена мультизадачність в онлайні знижує здатність мозку фільтрувати перешкоди, а мозок може навіть гірше зберігати інформацію.
Це провокує фантомний синдром вібрації
Це коли телефон вібрує посеред продуктивної роботи.
Хоча, чекайте… Хіба він вібрував взагалі?
Цей синдром – відносно нове психологічне явище.
В одному дослідженні 89% учасників сказали, що відчували його хоча б кожні два тижні.
Здається, що наш мозок тепер сприймає свербіж як вібрацію смартфона.
Ваш мозок думає, що це винагорода
Це може здаватись божевільним, але технології почали перезавантажувати нашу нервову систему, і наш мозок подразнюють так, як ніколи раніше.
Соцмережі також викликають вивільнення дофаміну – який викликає хороше самопочуття.
Використовуючи МРТ-сканування, вчені з’ясували, що центри винагороди людського мозку набагато активніші, коли вони говорять про власні погляди порівняно з тим, щоб слухати інших.
І це не дивно. Ми любимо говорити про себе, чи не так?
Це змінює те, як ми взаємодіємо
Виявляється, що 30-40% розмов віч-на-віч – це комунікація нашого власного досвіду, тоді як близько 80% комунікації у соцмережах – спілкування з самим собою.
Частину мозку, пов’язану з оргазмом, мотивацією та любов’ю, стимулює використання соцмереж, а ще більше вона стимулюється, коли ви знаєте, що маєте аудиторію.
Наше тіло фізіологічно винагороджує нас за те, що ми самі з собою розмовляємо онлайн.
Дослідження показали, що партнери схильні подобатися один одному більше, якщо ви вперше зустрічаєтеся онлайн порівняно із зустріччю віч-на-віч.
Можливо, вас зацікавить:
Діти та соціальні мережі: 5 лайфхаків для батьків, як зменшити негативний вплив технологій
Скільки часу на день можна "залипати" в соцмережах – дослідження
6 аспектів нашого життя, на які негативно впливають соцмережі
Ми хочемо тримати з вами зв'язок. Будемо раді бачитися і спілкуватися з вами на наших сторінках у Facebook та у Twitter.
А якщо хочете бути в курсі лише новин та важливої інформації про здоров'я, підписуйтесь на нашу Facebook-групу про здоров'я та здоровий спосіб життя.