Чи повинен сімейний лікар давати пацієнту особистий номер телефону – пояснює НСЗУ
Сімейний лікар може дати пацієнту свій особистий номер телефону, однак не зобов’язаний.
Також лікар може дистанційно консультувати пацієнта чи створити електронний рецепт без візиту пацієнта, пояснюють у Національній службі здоров’я.
Згідно з наказом Міністерства охорони здоров’я, сімейний лікар надає допомогу під час особистого прийому пацієнта безпосередньо в медичному закладі.
"Разом із тим лікар має право допомогти хворому за місцем його проживання або в телефонному режимі – втім виключно у свої робочі години", – кажуть у НСЗУ.
Фото: k_studio/Depositphotos |
Зазвичай зв’язок із лікарем підтримується через телефонний дзвінок до реєстратури або робочий телефон лікаря в кабінеті.
Однак якщо лікар надав пацієнту номер свого мобільного, треба дотримуватися етики спілкування:
- заздалегідь узгодьте, в яких ситуаціях та коли можна звертатися;
- спитайте у лікаря, який спосіб комунікації буде для нього зручнішим: повідомлення чи дзвінок;
- не надсилайте лікарю голосових або відео-повідомлень: їх прочитання чи перегляд займає час, і лікарю не завжди зручно їх переглядати чи прослуховувати;
- якщо лікар не відповідає на дзвінок, зачекайте, не треба писати багато повідомлень чи постійно набирати;
- звертайтеся лише у робочі години лікаря, адже лікар також має право на відпочинок;
- якщо у вас стався терміновий випадок, а у лікаря вихідний – звертайтеся до амбулаторії, де постійно є черговий медпрацівник і має надати необхідну первинну допомогу;
- у випадку загрози здоров’ю та життю телефонуйте у 103.
Нагадуємо, раніше ми розповідали, яку безкоштовну психологічну допомогу надають сімейні лікарі.
Читайте також: В Україні стане більше військово-лікарських комісій