Діти з інвалідністю в Україні: виклики воєнного часу та шляхи до інклюзивного майбутнього

— 23 грудня, 10:39

Війна в Україні стала серйозним випробуванням, особливо для дітей з інвалідністю. Вони стикаються з обмеженим доступом до медичної допомоги, реабілітації, психологічними травмами та соціальною ізоляцією. Підтримка та створення інклюзивного середовища для них є надзвичайно важливою.

Проблеми під час війни:

  • Обмежений доступ до реабілітації: Бойові дії, руйнування інфраструктури та перевантаженість лікарень ускладнюють отримання послуг. Евакуація створює додаткові перешкоди.
  • Психологічні травми та стрес: Війна – джерело постійного стресу, особливо для чутливих дітей з інвалідністю.
  • Соціальна ізоляція: Переміщення, закриття закладів призводять до порушення звичного життя та ізоляції.
  • Інклюзивна освіта: Інклюзивне навчання не завжди доступне. Відсутність фахівців ускладнює процес.
  • Безпека та укриття: Не всі укриття доступні для людей з інвалідністю.

Важливість підтримки та інклюзії

Суспільство має об’єднатися для підтримки дітей з інвалідністю. Важливо забезпечити:

  • Доступ до реабілітаційних програм: Відновлення роботи закладів, забезпечення обладнанням та фахівцями.
  • Психологічну підтримку: Доступ до кваліфікованої допомоги.
  • Інклюзивну освіту: Створення умов для якісної освіти.
  • Соціальну інтеграцію: Створення інклюзивних просторів.
  • Інформаційну підтримку: Доступ до інформації про послуги.

Вплив війни на благодійність та необхідність співпраці

Потреба в допомозі зросла, але ресурси обмежені. Важлива співпраця між фондами, донорами, організаціями та державою. Приклад – партнерство TulSun Foundation та міжнародного донора за сприяння Myriad USA в створенні та облаштуванні інклюзивних просторів в 3-х соціальних закладах Київської області в рамках проєкту "Діти & Можливості".

Міжнародний досвід

Важливо враховувати міжнародний досвід:

  • Італія: Проєкт "Un bambino come gli altri" ("Дитина як інші") – інтеграція дітей з аутизмом.
  • Німеччина: Проєкт "Gemeinsam leben – gemeinsam lernen" ("Жити разом – вчитися разом") - розвиток інклюзивної освіти.
  • Велика Британія: Інклюзивні спортивні клуби

TulSun Foundation

Фонд адаптує міжнародні практики:

  • Програми річної реабілітації: Відновлення і розвиток фізичних та когнітивних функцій дітей.
  • Інклюзивні простори: Створення інклюзивних просторів і дитячих майданчиків.
  • Діджиталізація: Використання цифрових технологій.

Підтримка дітей з інвалідністю – справа кожного громадянина. Лише спільними зусиллями створимо інклюзивне суспільство.

Головне сьогодні