Нова школа-укриття в Запоріжжі: як бізнес допомагає зберігати освіту під час війни

— 13 червня, 10:00

Ідея створення підземних шкіл у прифронтових і вразливих регіонах України стала відповіддю на виклики повномасштабної війни. Вона допомагає зберігати не лише навчальний процес, а й відчуття нормального життя для дітей.

Одним із останніх прикладів такої взаємодії є відкриття школи-укриття в Запоріжжі. Це вже третя підземна школа в області. Цього разу навчальний простір облаштовано на базі спеціалізованої школи-інтернату "Січовий колегіум".

Він розрахований на тисячу учнів і може безперервно функціонувати навіть під час тривалих повітряних тривог. Тут навчаються діти з інтернату, деокупованих територій та релокованих навчальних закладів — більшість з них раніше здобували освіту онлайн.

Створення нового освітнього простору стало можливим завдяки підтримці міжнародного фонду savED та партнерів із бізнес-середовища — зокрема компанії KFC Україна, яка стала одним із донорів проєкту.

Задля залучення коштів мережа ресторанів KFC реалізувала благодійну кампанію "Збір із зірочкою" — масштабну ініціативу, що об’єднала бізнес, клієнтів, інфлюенсерів і громаду. У межах кампанії:

  • гості могли купувати спеціальні благодійні страви, частина вартості яких йшла на підтримку проєкту;
  • обирати стікери або купувати мінідонати на освіту;
  • задонатити онлайн через благодійну банку;
  • придбати спеціальний мерч, створений у межах ініціативи.

Завдяки спільним зусиллям на школу в Запоріжжі KFC було зібрано 3 мільйони гривень, які спрямували на придбання сучасних меблів, ноутбуків, багатофункціональних пристроїв, кулерів, навчального й ігрового обладнання для класів, зони відпочинку, медичного кабінету.

Це вже не перший проєкт, реалізований у межах "Збору із зірочкою". У грудні 2024 року завдяки цій ініціативі відкрили укриття на 400 учнів у гімназії міста Миколаєва.

Запорізька школа — черговий важливий етап програми, а також приклад того, як бізнес може бути не лише джерелом фінансування, а й рушієм ширших суспільних змін. Адже соціальна кампанія від KFC залучила тисячі українців, які зробили свій внесок у майбутнє дітей із регіонів, що найбільше постраждали від війни.

Головне сьогодні