Мовна омбудсменка отримала на 27% більше скарг ніж торік: найбільше – на відсутність української на сайтах
Від початку року Уповноважений із захисту державної мови отримав 2227 скарг від українців на порушення законодавства. Це на 27% більше, ніж за аналогічний період минулого року (1633).
Статистикою за три квартали 2025 року поділилася мовна омбудсменка Олена Івановська.
Уповноважена відзначила, що найбільше порушення стосувалися:
- відсутності української версії сайтів – 26% (574 звернення);
- мови зовнішньої реклами та вивісок – 20% (443 звернення);
- порушень під час безпосереднього обслуговування – 18% (397 звернень);
- сфери освіти – 7% (145 звернень);
- сфери культури – 5% (112 звернень);
- порушень у медичних закладах – 4% (93 звернення).
Крім того, скарги стосувалися щодо інформації про товари та послуги (на етикетках, чеках, меню), порушень у сфері медіа, транспорту, книговидання, спорту та інших галузях.
За даними омбудсменки, найбільше скарг надійшло з Києва – звідти отримали 39% звернень (870). Також на порушення мовного законодавства часто скаржилися в Одеській (339 звернень), Харківській (286 звернень) та Дніпропетровській (201 звернення) областях.
Уповноважена заявила, що продовжуватиме посилювати контроль за дотриманням мовного закону в усіх сферах.
"Зростання кількості скарг означає, що українці стали уважнішими до свого права отримувати інформацію та послуги державною мовою. Це – показник зрілості суспільства і водночас сигнал усім, хто нехтує законом", – переконана Олена Івановська.
Раніше в мовного омбудсмена підрахували, що майже чверть (24%) місцевих рад в Україні порушує мовне законодавство під час пленарних засідань.