Вчені відкрили таємницю жіночого щастя

— 30 серпня 2012, 14:55

Дослідницькій групі з університету Південної Флориди вдалося вперше виділити ген, що відповідає за підвищений рівень вмісту в жіночому головному мозку нейромедіаторів - "гормонів задоволення", повідомляють МедНовости.

Учені назвали його "першим геном жіночого щастя". Виділений ген кодує білок моноаміноксидази типу А (MAOA), що розщеплює серотонін, дофамін і норадреналін у тканинах головного мозку.

Як з'ясувалося в результаті дослідження, низько-експресивна версія MAOA забезпечує знижену активність моноаміноксидази і, відповідно, більш високий рівень моноамінів у тканинах мозку, що, в свою чергу, позитивно впливає на настрій.

Автори проаналізували ДНК 345 учасників дослідження, 193 жінок і 152 чоловіків щодо варіацій гена MAOA.

Результати при цьому співвідносилися з "рівнем щастя" кожного учасника - люди самі оцінювали, чи щасливі вони, за спеціально розробленою шкалою. У ході дослідження, крім статі учасників дослідження, були враховані такі фактори, як вік, рівень освіти, рівень доходів, стан фізичного і душевного здоров'я та інші.

У підсумку виявилося, що жінки з однією копією низько-експресивної версії MAOA у цілому відчувають себе на порядок щасливішими, ніж жінки, у яких ця версія відсутня, і чоловіки з будь-якою кількістю копій і будь-якими версіями цього гена.

А жінки з двома копіями низько-експресивної версії MAOA ще більше обганяють інших за "шкалою щастя". Учені припускають, що у чоловіків позитивний вплив цього гена блокується високим рівнем чоловічого гормону тестостерону.

На думку дослідників, їх відкриття може допомогти в розумінні механізмів виникнення різних психічних розладів.