Біля Севастополя знайшли цвинтар затонулих кораблів

— 20 липня 2012, 17:26

Дайвери навіть влаштували спецекспедицію, щоб подивитися, що ж лишилося від кораблів, які тепер лежать на дні, хоча пірнути так глибоко в чорноморські хвилі наважуються лише одиниці, пише "Сегодня".

"Такі занурення непрості завжди, тому що вони вимагають досить-таки хорошої фізичної підготовки. Людина повинна могти як мінімум підняти спорядження, у якому буде щанюрбвтися під воду, а воно важить більше ста кілограмів. Вода холодна, тому що на глибині в Чорнім морі температура вище восьми градусів ніколи не піднімається. Там дуже темно", — розповів організатор експедиції дайвер Андрій Воробйов.

Вони неспроста вибрали судна, що спочивають на величезній глибині. Справа в тому, що десятки метрів води краще зберігають кораблі у тому вигляді, в якому вони затонули, і оберігають їх від вандалів і "чорних археологів".

Команда підводників відвідала чотири судна, у кожного з яких трагічна доля.

"На глибині 84 метра ми сфотографували британське дерев'яне вітрильне судно Agnes Blaikie. Корабель загинув в 1856 році під час Кримської війни, коли союзна ескадра блокувала Севастополь. Також ми спустилися до двох затоплених у 1919 році підводних човнів "Гагара" і "Кашалот"", - сказав підводник.

РЕКЛАМА:

Він додав, що "Гагара" встигнула побувати в складі трьох флотів — російського, німецького й англійського — і була затоплена за рішенням англійського командування при відступі. Такою ж була й доля "Кашалота".

До слова, Воробйову навіть вдалося заплисти усередину останньої субмарини й розглянути її.

"Коли я проникнув в "Кашалот", у мене виникло таке відчуття, що човен досі на бойовому чергуванні: стоять стільниці, стоїть панель керування, штурвали — усе в бойовій готовності", — поділився враженнями хлопець.

Підводний човен "Гагара"

А от четвертий корабель, який відвідали дайвери, примітний не тільки тим, що знаходиться на найбільшій глибині у 96 м, але й найбільш кривавою історією.

"Пароплав "Ленін" — це найбільше трагічний корабель. Його навіть називають українським "Титаніком". Він відніс із собою на дно дві тисячі людських життів. У липні 1941 року на ньому евакуювалися люди з Одеси, Севастополя і Ялти. Але пароплав підірвався на своїх же радянських мінах. Це величезне судно, яке лежить на морському дні, досі ціле, усередині в нього закриті всі каюти, у яких назавжди залишилися люди", — розповів Воробйов.

Уже на наступному тижні підводники знову планують спуститися до "Леніна", щоб постаратися зробити якісну фото- і відеозйомку, тому що минулого разу зробити цього не вдалося через погану видимість на глибині.

До кінця літа Воробйов планує спуститися до ще одного судна.

"Найближчим часом я сподіваюся відвідати в глибинах Чорного моря 400-річну галеру, що лежить на глибині 120 метрів. Вона перевозила великий вантаж амфор. Головне для мене не стільки дістати амфору, скільки доторкнутися до такої прадавньої історії", — поділився своїми планами дайвер.

Реклама:

Головне сьогодні