Гламур і діскурс
Наша пісня гарна й нова – картини Глущенка таки підробили. Як у Кабміні опинилися дві підробки – невідомо. Головне, чим я тепер суто особисто переймаюся – щоб собак не навішали на (як я думаю) невинних музейників середньої ланки.
Так, крадіжки та підробки – це проблема українських музеїв.
Але підробки бувають не тільки такі.
Українські музейники-галеристи люблять імітувати глибокі знання та симулювати позу "експерта" і "фахівця".
Якщо їхню імітацію викрито, то історію намагаються зам’яти. Але "заминати" мережеве висловлювання – це як бруд після підмітання ховати під килим…
Отже, цікава історія трапилася з Тетяною Міроновою та її записом у блозі.
Запис у блозі був, хто б сумнівався, про мистецтво.
Ну бо, я нагадаю, Тетяна Міронова – галерист і в.о. директора Національного художнього музею. Того самого, де зникло чотири картини Миколи Глущенка.
Отже. Одного разу, 21 березня, Тетяна Міронова написала в своєму блозі про 54-ту Венеціанську бієнале.
Коротко про сюжет того допису (цитую улюблені пасажі):
Art-party, в отличие от fashion-вечеринок, предлагают нам совсем иную атмосферу общения, не говоря уже о более креативных интерьерах, наполненных актуальной творческой мыслью и художественным вдохновением, а не замысловатыми коктейлями, громкой музыкой и всепоглощающим апломбом, зачастую не имеющим под собой никакой основы в виде образованности и ума.
На арт-вечеринках на одном апломбе далеко не уедешь.
Современное искусство базируется на идее, оно всегда заставляет человека размышлять, задавать вопросы и искать ответы. Атмосфера галерей и арт-ярмарок диктует свой стиль общения – негромкий, интеллектуальный, более глубокий и серьезный. Здесь уже не встретишь каких-то невероятных фриков, а художники, поражавшие мир собачьим лаем и вывернутыми акульими кишками, выглядят довольно интеллигентно и респектабельно. Все их самые смелые выходки - в произведениях искусства.
Статус выставки определяет уровень вечоринки.
Я навіть не хочу говорити, що цей допис, імовірно, писала піарниця Міронової. Так само не буду міркувати про зверхній і самозакоханий тон того допису в блозі.
Плюс я не хочу говорити про те, що зводити сучасне мистецтво до тусовок і гламурних розмов – це не професійно. Хоча, як я розумію, набагато простіше створити саме таку візію арт-процесу. Зрештою, так легше продавати нуворишам всяку мазанину.
Я хочу сказати про інше.
Спробуйте прочитати повний допис тут.
Що, лінк не відкривається? Це нормально.
Річ у тім, що минулого тижня користувачі соціальних мереж знайшли цей давній допис галеристки. Він їх вразив. І почалося обговорення – купа людей поширили цей лінк для своїх друзів…
А вже в понеділок 23 квітня допис з сайту зник.
Але скрін-шоти залишилися.
По нуворишам та імітаторам фаховості треба вдарити скрін-шотами. Тому що статус насправді визначає не "апломб" або "основа их образованности и ума".
Статус визначає вміння вчитися на своїх помилках.
Дякую Тетяні Микитенко за надані скрін-шоти