Пам'ятка мандрівникам, що застрягли в аеропорту

2016 рік завершився для мене поневірянням.

Ми, разом з 104 туристами, що летіли до Києва з відпустки, стали заручниками аеропорту міста Шарджа в ОАЕ.

Через туман затримали декілька рейсів. А коли погода покращилася – авіакомпанія вирішила, що туристи з України не є для них пріоритетними. Літаки, що мали відлетіти до Києва, доставляли пасажирів у Саудівську Аравію, Катар, Оман, Бахрейн тощо.

За три доби нашого "ув'язнення" ми майже не спали та пережили багато емоцій.

А ще – отримали дуже корисний досвід.

РЕКЛАМА:

Часто туристи, що подорожують через туристичні агенції, вважають, що застраховані від проблем, які можуть статися у подорожі. Якщо ж складається непередбачена ситуація – розгублюються та відчувають себе повністю безпорадними.

Такою ж безпорадною туристкою виявилася й авторка цієї статті. Я діяла абсолютно інтуїтивно, і пройшло багато часу, перш ніж нас "почули" інстанції, завдяки яким ми врешті потрапили додому.

Після всього пережитого я склала невеличку інструкцію – що варто робити для того, щоб мінімізувати ризики залишитися в аеропорту надовго.

1. Заздалегідь записати телефони консульств усіх країн, через які ви будете пролітати. Бажано – особистий телефон консула та віце-консула.

Ці контакти є у вільному доступі в інтернеті. Якщо не знайдете особисті номери, вимагайте телефони, звернувшись до представників МЗС України.

2. Занотувати телефон гарячої лінії МЗС України на випадок надзвичайних ситуацій, що можуть виникнути за кордоном. Телефон працює цілодобово.

3. Поповнити рахунок на мобільному телефоні.

Враховуючи роумінг, ви повинні мати гроші на декілька дзвінків у разі надзвичайних ситуацій. Наприклад, для зв'язку із консульством та гарячою лінією.

4. Мати гроші "про запас".

Деякі пасажири витратили майже всі гроші на відпочинку. Вони не були готові до того, що перші шість годин очікування авіакомпанія має право не годувати пасажирів. Також у деяких аеропортах відсутній безкоштовний Wi Fi.

Отже, пам'ятаємо: гроші на воду, їжу та інтернет у вас мають бути в будь-якому випадку.

Українські туристи в аеропорту міста Шарджа в ОАЕ. Там вони провели три доби

5. У ручну поклажу візьміть теплі речі, беруші й маску для сну, легку ковдру.

Коли ви опиняєтеся в ситуації, що вам треба спати прямо в кріслі чи на підлозі аеропорту, ці речі виявляються дуже доречними. У нашому рейсі пасажирам було важко заснути через постійний галас, яскраве світло та холод.

Спати треба обов'язково, щоб мати достатньо енергії не впадати у відчай та продовжувати боротьбу.

6. Вимагати у представників авіакомпанії поселити вас до готелю, надати безкоштовний доступ у бізнес-лаунж зону та талони на харчування.

У транзитній зоні аеропортів обов'язково є ресторан, який зарезервовано саме для безкоштовного годування пасажирів, які очікують більше шести годин.

Якщо ви очікуєте більше 10 годин, вимагайте розселення у готельних номерах при аеропорті.

Якщо у вас є маленькі діти, попросіть розселити вас якнайшвидше.

7. Написати пост у фейсбуці, описавши детально вашу проблему.

Не соромтеся просити про допомогу. Просіть друзів про перепости, обов'язково використайте хештеги провідних ЗМІ України. Не зайвим буде тегнути офіційну сторінку Міністерства закордонних справ та Державіаслужби Украйни.

Ваше завдання – привернути якомога більше уваги до вашої проблеми.

8. Намагайтеся згуртуватися з іншими постраждалими.

Це врятує вас від того, що важлива інформація може пройти повз вас. Також ви будете підтримувати одне одного та генерувати ідеї, які в результаті швидше доставлять вас додому.

* * *

Багатьох людей цікавить, що ми робитимемо далі, чи будемо добиватися справедливості. Я досі постійно приймаю повідомлення від туристів, які застрягли у різних аеропортах та просять про допомогу.

Особисто я вважаю, що туроператор Join Up заслуговує на колективний позов від постраждалих. До мене звертаються туристичні агенції та пасажири, які готові згуртуватися для вирішення цього питання.

Заступник міністра закордонних справ Олексій Макеєв запевнив, що авіакомпанію Air Arabia переслідуватимуть через Державіаслужбу за дискримінацію українських пасажирів перед іншими.

Якщо ви або з ваші знайомі були у цій ситуації, пишіть мені на ФБ – і ми всі разом будемо відстоювати наші права.

Марина Лук'янова, спеціально для УП.Життя

Реклама:

Головне сьогодні