1,5 метри поваги: що необхідно змінити у ПДР для безпеки велосипедистів  

1,5 метри поваги: що необхідно змінити у ПДР для безпеки велосипедистів  

Нещодавно до МВС та Нацполіції було надіслано пропозиції з оновлення Правил дорожнього руху, які підготувала U-Cycle, у співпраці з велосипедними спільнотами зі всієї країни.

Ми пропонуємо врегулювати неточності, актуалізувати терміни та додати дієві практики з європейських країн, що стосуються велотранспорту.

Велоспільнота сподівається, що Кабінет Міністрів якнайшвидше прийме ці зміни до ПДР, щоб врахувати в них інтереси велосипедистів та прирівняних до них користувачів легкого транспорту. Адже їх безпека зараз стоїть особливо гостро.

Під час карантину кількість велосипедистів у Києві зросла у 2,5 рази, як показують дослідження U-Cycle.

Неврегульованість деяких поширених ситуацій на дорозі та застарілі норми часто провокують конфліктні ситуації та навіть стоять на перешкоді створенню безпечної та зручної велоінфраструктури.

Розглянемо детальніше основні пропоновані зміни:

🚴‍♂️ Врегулювання руху дітей

Зараз в правилах не визначено, де мають рухатись діти віком від 7 до 14 років. Ми пропонуємо дітям до 14 років дозволити рух тротуарами якщо немає велодоріжок.

Та дозволити рухатись по тротуару дорослим, що супроводжують дітей або перевозять їх у спеціальному велокріслі або велопричепі, за умови надання пріоритету пішоходам.

Зараз в правилах не визначено, де мають рухатись діти та батьки з дітьми.
Фото 77sch/Depositphotos

🚴‍♂️ Актуалізація та внесення термінів

Визначення велосипедної смуги, велосипедного шлюзу та велопереїзду. Подібні рішення вже застосовуються в українських містах, але у ПДР досі відсутні роз’яснення.

Те ж саме стосується "невидимості" електровелосипедів у чинній редакції Правил.

🚴‍♂️ Поворот ліворуч

Зараз поворот ліворуч дозволений лише у випадках, коли вулиця містить не більше ніж одну смугу в кожному напрямку.

Пропонуємо змінити ці норми таким чином, щоб дати проектувальникам інструменти для створення безпечної та зручної велосипедної інфраструктури.

Наприклад, при створенні велосипедного шлюзу або ж наявності окремої фази світлофору проектувальник схеми дорожнього руху може передбачати поворот ліворуч або проїзд прямо у тих випадках, які зараз є неможливими.

Тобто за відсутності велоінфраструктури велосипедист муситиме рухатись як раніше, але жорсткі обмеження знімаються, що відкриває можливості для створення комфортних умов для неперервного руху на велосипеді.

🚴‍♂️ 1,5 метри поваги

Визначення безпечного бокового інтервалу у 1,5 метри при випередженні велосипедиста.

У квітні цього року така норма почала діяти в Німеччині, а у попередні роки почала діяти в багатьох країнах Європи, Канаді та США. Адже це суттєво підвищує безпеку.

При цьому обгін велосипедиста не відрізняється насправді від такого ж маневру у випадку, наприклад, возу чи тихохідної техніки.

[BANNER1]

🚴‍♂️ Рух парами

Дозвіл рухатися на велосипедах парами діє в багатьох країнах ЄС, і основним аргументом є саме безпека руху.

Така їзда безпечніше, бо пару велосипедистів видно краще і для їх випередження водій зазвичай сповільнюється та обирає безпечний інтервал.

Також рух колони у такий спосіб безпечніше і для водія: він виконує обгін швидше, скорочуючи час перебування на смузі зустрічного руху, оскільки попарна колона у складі тієї ж кількості велосипедистів удвічі коротша.

Два велосипедисти при цьому однаково займають менше дорожнього простору, ніж один автомобіль, і для випередження або обгону потребують такого ж маневру, як у випадку підводи або тихохідної сільськогосподарської або дорожньої техніки.

Попарна їзда вже зараз масово застосовується в Україні, зокрема, спортсменами на тренуваннях та велотуристами. Тому легалізація такого способу руху також піде на користь велоруху та покращить взаєморозуміння між всіма його учасниками.

Також пропонується ряд уточнень та технічних правок, щоб узгодити окремі пункти Правил між собою та виключити подвійні трактування.

З повним переліком пропонованих правок можна ознайомитись на сайті U-Cycle.

Також за посиланням можна долучитись до підтримки пропонованих змін.

Нагадаємо, що останніми роками триває системна робота над оновленням української нормативної бази, що стосуються велоруху.

З 1 вересня 2018 року набули чинності Державні будівельні норми, які врегульовують будівництво та ремонт вулиць та доріг, за якими створення велосипедної інфраструктури стало обов’язковим при виконанні цих робіт.

Також з 1 жовтня 2020 року набули чинності Державні стандарти України стосовно створення велосипедної інфраструктури, які містять вказівки проектувальникам, як робити її безпечною та зручною для користувачів.

Прийняття правок до Правил дорожнього руху стане черговим кроком у цій роботі і дозволить українським містам отримувати вигоди від збільшення кількості поїздок на велосипеді, якими вже користуються європейські країни: зменшення заторів, зменшення шкідливих викидів від авто, підвищення загальної безпеки руху та покращення здоров’я мешканців.

Богдан Лепявко, голова ради U-Cycle (ГО "Асоціація велосипедистів Києва"), спеціально для УП.Життя

Титульна світлина 77sch/Depositphotos

Вас також може зацікавити:

Велосипедисти назвали 30 найнебезпечніших місць у Києві та вимагають покращення умов

300 кілометрів велосипедом вздовж річки, яку відучили впадати в море. Мандрівка на вихідні

Пересісти на велосипед у новому році: особистий досвід

"Утекти" від старіння можна на велосипеді: вчені

Велосипед для громади: чому село вже зараз крутіше за місто

Ми хочемо тримати з вами зв'язок. Будемо раді бачитися і спілкуватися з вами на наших сторінках у Facebook та у Twitter.

А якщо хочете бути в курсі лише новин та важливої інформації про здоров'я, підписуйтесь на нашу Facebook-групу про здоров'я та здоровий спосіб життя.

Реклама:

Головне сьогодні