Як серіал "Любов, смерть і роботи" зміг стати майже культовим і отримати продовження на три сезони
Хто б міг подумати, що анімаційний серіал в науково-фантастичному жанрі з чорним гумором і складними роздумами про життя, стосунки і розвиток світу – альманах "Любов, смерть і роботи" (ЛСР) – стане бестселером інтернету.
І ще до виходу другого сезону на Netflix буде продовжений на 3-й!
Давайте розберемося, в чому його унікальність.
Анімація безсумнівно вважається найпопулярнішим видом фільмів, і продається так само добре, як і жанр фентезі в ігровому кіно.
Але масову популярність анімація має в разі "сімейного аспекту", що зрозуміло, зважаючи на перегляд подібного саме сім’єю – дітьми з батьками, а це говорить про можливістю купівлі відразу 3-4 квитки (або 100% уваги клієнта такого стрімінгу, як Netflix).
Як же анімація з розрахунку на дорослих змогла привабити мільйони глядачів, та й ще стати ледь не культовою після 1-го сезону, зробленого лише 2019 року?
Головна причина – в історіях.
Історії – саме те, що люблять люди, і навіть невіруючі високо цінують "літературність" Біблії, бо вона складена з історій.
Захоплюючі колізії героя – чи це Ной, чи Авраам, чи Йосиф – захоплюють фантазію читача, даючи нагоду ототожнити себе з героєм, порівнюючи його дії з власним життям, або програвати в голові те, чого не було, і таким чином, використовувати чужі життя як свої – чуттєво чи навіть практично, як безкоштовно наданий сторонній досвід.
Великі шанувальники фантастики, шоураннер Тім Міллер ("Дедпул") і виконавчий продюсер Девід Фінчер ("Чужий 3"), творці альманаху "ЛСР", ще з першого сезону пішли шляхом довіри метрам – письменникам-фантастам, хто є професійними пілотами в надземних і надзвичайних сферах.
В 1-му сезоні в основі 16-ти з 18-ти короткометражок лежать літературні твори.
В 2-му сезоні всі 8 фільмів ґрунтуються на оповіданнях молодих і знаних письменників, на кшталт Паоло Бачігалупі, Ніла Ешера, "гросмейстера фантастики" Гарлана Еллісона чи "психолога психопатологій" Джеймса Балларда.
Кожний кавалок альманаху, тривалістю від 8 до 18 хвилин, – це доволі детальні світи, зі своєю історією, проявленою в коротких виразних сценах, з дотепно промовленими образами, віртуозно втіленими в комп’ютерній графіці.
Наприклад, "Автоматична служба підтримки", що відкриває альманах, в перші 50 секунд змальовує всі головні ознаки суспільства, механізованого до тої міри, що роботи і песиків вигулюють на ідеальних дорогах (за ними і какульки забирають), і нігті людям підпилюють у фешенебельних салонах, і на машинах безкоштовно возять, і навіть в теніс за людей самі грають.
"Автоматична служба підтримки" відкриває альманах |
Причому роботи показані різноманітними і хитромудрими, а люди старими, кволими, гіперболізованими і абсолютно безпомічними за відсутності допомоги роботів.
Власне, в цьому і проявляється критика сьогодення і його вектору розвитку, це філософський гумор, як сміх крізь сльози: західний світ іде до такої автоматизації, і безтурботного і безсенсовного життя на пенсії.
Зіпсувати такий "ідеальний" світ може тільки божевілля роботів та "автоматична служба підтимки" з їх "натисність кнопку 1, якщо хочете англійську мову", "натисність кнопку..." – яку, до біса, кнопку, якщо робот намагається мене вбити?!
Авторська анімація "... служби..." виконана групою Meat Dept за допомогою французької компанії Atoll Studio, новачка в альманаху – прикметно, що крім виробництва і дистрибуції кіно та медіа, вона займається розробкою дизайну приміщень, а в цьому мультфільмі події відбуваються саме в домі, де робот-прибиральник вирішує "прибрати" і хазяйку з її песиком.
За всі решта короткометражні мультфільми відповідали знані майстри та студії, по типу Blur Studio, однієї з найуспішніших анімаційних студій світу, яка була задіяна не тільки на 1-му "ЛСР", а й на "Аватарі", "Месниках", "Торі" та інших голлівудських блокбастерах.
Студія Blink Industries працювали над фільмом "Дора і загублене місто", а Passion Animation Studios – на анімаційному серіалі "Вулиця Далматинців, 101".
Для короткометражки "Бункер" в 2-му сезоні "ЛСР" Passion Animation не просто зробила ідеальну комп’ютерні графіку: для історії про космічну війну, підбитий винищувач і його падіння на безлюдний супутник (екранізація оповідання Еллісона) студія використала технологію motion capture, і відцифрувала тіло і рухи пілота, зіграного актором Майклом Бі. Джорданом ("Крід"), причому настільки досконало це зробила, що в інтернеті з’явилися тоталізатори, які приймають ставки на те, що Майкл в деяких кадрах є живий, а не цифровий.
Для "Бункера" в 2-му сезоні зробили ідеальну комп’ютерну графіку |
На відміну від 1-го сезону альманаху, де анімація була різних стилів, від мальованого до 3D і "геймерського", 2-й малювався винятково за допомогою комп’ютерної графіки, і здебільшого тими студіями, левова частина робочого часу яких припадає на ігри, трейлери до ігор, рекламу і візуальні ефекти для кіно.
Це суттєвий мінус для альманаху, позбавленого формального, стильового різноманіття, і не відомо, чи це зроблено в якості мінімізації бюджетних видатків, чи в якості оптимізації вигляду.
Тільки 2 з 8 фільмів мають авторське вирішення – крім "Автоматичної служби підтримки" ще "Висока трава", екранізація оповідання Джо Лансдейла режисером Саймоном Отто (працював на "Спіріті", "Сінбаді", "Як приборкати дракона" та інших): трилер з елементами жахів, які ще довго залишаються в пам’яті, карбуючись ледь не дитячим застереженням – не виходь з поїзда на проміжних станціях, бо ти не просто можеш запізнитися, – тебе можуть з’їсти.
Втім, підпорядкування геймерам дало альманаху певної цільності, а комп’ютерній графіці – карт бланш.
Деталізація, динаміка, текстура, відтінки кольорів і напівтіні науково-фантастичних екшнів "Популяційний загін" і "Сноу в пустелі" є своєрідними вершинами в стилі, досягаючи запаморочливих висот. Очевидний подарунок любителям такого візуального зображення, що, можливо, є стратегічним ходом творців альманаху.
"Популяційний загін" – подарунок любителям такого візуального зображення |
Вся справа в темах, які піднімають надзвичайно складні, морально-етичні питання. "... загін" розповідає про віддалене майбутнє, коли поліція шукатиме і винищуватиме незаконних дітей, потенційну загрозу гедоністичному способу існування суспільства з його можливостями відмолоджувати тіла і жити незліченно довго.
Поліцейський, власне, дитино-вбивця-на-службі, питає у однієї матері – для чого їй це треба, для чого їй діти?
І отримує таку відповідь: "Я не настільки себе люблю, щоб просто жити вічно".
І спостерігаючи за дитиною у поліцейського десь в мозку перемикається той тумблер, що закладений в нас генетично, а ми плекаємо традиціями, які, в свою чергу, наразі і повсюдно намагаються замінити новими нормами, виховуючи з ними нове покоління.
Цікаво, що і "Снову в пустелі" теж про життя, тільки вже в апокаліптичному світі, де тіло одного чоловіка виробляє унікальний гормон, здатний формувати регенеративні клітини, а отже – безсмертні.
Зрозуміло, він – на вагу золоту, і за ним полюють всі – від мисливців за головами до спец-служб.
Завжди самотній і переслідуваний, його знаходить дівчина, якій не потрібні гормони, бо вона, немов інша форма життя, так само безкінечно самотня, є сполученням синтетики, металокераміки і живого хребта, нервової тканини та цілком людського мозку.
Анекдотичний чорний гумор і філософія – заключна частина епохального утворення під назвою "Любов, смерть і роботи-2".
Гомеричний регіт здатна викликати короткометражка "По всьому будинку", бо мораль її проста: не варто намагатися дізнатися, хто приносить подарунки на Різдво, бо навіть, якщо вам і подарують щось велике і саме вами замовлене, спогад про дарувальника, побаченого у вічі, може назавжди відбити у вас бажання що-небудь і коли-небудь замовляти знову.
Ця мораль викладена лише за 5 хвилин, але вичерпно і незабутньо.
Гомеричний регіт здатна викликати серія "По всьому будинку" |
Її може доповнити тільки "Потонулий гігант", фінальний мульт, дуже не простий для трактування, чий сенс не викласти одним реченням, і, ймовірно, саме для цього поставлений останнім – щоб утворити своєрідну трикрапку, дати глядачеві простір поміркувати, скажімо, до виходу 3-го сезону наступного року.
Мультфільм, створений режисером Тімом Міллером, є такою собі алюзією на "Гуллівера" Свіфта, тільки герой його – велетень для нас, бо ми – ліліпути для нього.
Трагічність ситуації полягає у смерті велетня, оголеного і викинутого на берег океану. Хто він і звідки не може сказати жоден вчений, але історія не про нього, а загалом про життя, з одного боку таке очевидне і таке неймовірне, а з іншого – таке обов’язково конечне і цим трагічне.
"Потонулий гігант" – фінальний мульт |
Так, "Любов, смерть і роботи-2" вийшов не такий веселий, як 1-й, хоча в 1-му були жанрові кошмари, такого штибу відсутні у 2-му. Але ідеї, зазначені серіалом – цікаві, їх втілення – технічно довершене, а тематика – важлива.
Чого ще можна вимагати від серіалу?
Ярослав Підгора-Гвяздовський, журналіст, кінокритик, редактор, спеціально для УП.Життя
Всі світлини від авторів фільмів
Більше про кіно:
Чому українці дивляться аніме російською та як це поступово змінюється
Великий і самодостатній світ аніме: 7 найкращих стрічок, які ви точно маєте побачити
Twitter заблокував Ілона Маска за любов до аніме
Чому художник з Японії малює українських військових у стилі аніме
Ми хочемо тримати з вами зв'язок. Будемо раді бачитися і спілкуватися з вами на наших сторінках у Facebook та у Twitter.
А якщо хочете бути в курсі лише новин та важливої інформації про здоров'я, підписуйтесь на нашу Facebook-групу про здоров'я та здоровий спосіб життя.
Також ми ведемо корисний Telegram-канал "Мамо, я у шапці!".