Українська правда

Від "Зони інтересу" до "Єретика". The Guardian назвало найкращі фільми 2024 року

- 23 грудня, 14:21

Британське видання The Guardian оприлюднило традиційний рейтинг найкращих фільмів року. До нього увійшли півсотні стрічок, що вийшли в прокат у 2024-му.

Стежте за поступом української культури в Telegram i WhatsApp!

Першу позицію рейтингу зайняв британський романтичний фільм "Всі ми незнайомці", знятий режисером Ендрю Гейґом за мотивами роману Тайчі Ямади "Незнайомці". Стрічка розповідає про сценариста Адама, який знайомиться із загадковим сусідом Гаррі. Нічне спілкування, зав'язане на спогадах дитинства, відносить Адама до будинку загиблих батьків. Головні ролі у фільмі зіграли Ендрю Скотт, Пол Мескаль, Джеймі Белл та Клер Фой.

Серед інших стрічок, які відзначили британські критики, – сенсаційна екранізація роману Аласдера Ґрея "Бідолашні створіння" від режисера Йоргоса Лантімоса, відзначена Каннами історія про роман сина російського олігарха та стриптизерки "Анора", релігійний трилер про вибори нового Папи "Конклав", скандальна стрічка Агнешки Голланд про біженців "Зелений кордон", документалка "Дагомея" про вивезення культурних цінностей з Беніну, що перемогла на Берлінале 2024, друга режисерська робота Віґґо Мортенсена "До кінця світу" та багато інших фільмів.

Найкращі фільми 2024 року на думку Guardian:

1. "Всі ми незнайомці" (All of Us Strangers)

2. "Мій улюблений пиріжок" (My Favourite Cake)

3. "Зона інтересу" (The Zone of Interest)

4. "Все, що ми уявляємо як світло" (All We Imagine As Light)

5. "Анора" (Anora)

6. "Химера" (La Chimera)

7. "Бідолашні створіння" (Poor Things)

8. Soundtrack to a Coup d’Etat

9. "Залишенці" (The Holdovers)

10. "Окуповане місто" (Occupied City)

 Продовження рейтингу дивіться на сайті видання.

Українська документалка у минулорічному рейтингу

До минулорічного списку 50 найкращих фільмів за версією видання The Guardian (список з США) потрапив документальний фільм "20 днів у Маріуполі" режисера Мстислава Чернова. Він зайняв шосте місце у рейтингу.

"Цей фільм – справжня трансляція з пекла на землі. Чернов у найдрібніших подробицях показує понівечені тіла чоловіків, жінок і дітей і ще нестерпніше показує агонію близьких, що ридають над померлими: порив душевного болю, майже непристойний у своїй прямоті", – писав у рецензії критик Пітер Бредшоу.