Проблема ожиріння: люди стали більше їсти
Професор Шірікі Куманиліка, експерт із харчування університету Пенсільванії, говорить, що надмірна вага та ожиріння часто є дзеркальним відображенням соціального оточення, яке в буквальному сенсі слова "тріщить по швах", - цитує її Deutsche Welle.
Це стосується передусім США, але також дедалі частіше й інших країн.
"Люди їдять більше, коли вони отримують більше їжі. Сьогодні в супермаркетах порції напоїв, наприклад, стали в шість разів більшими, ніж раніше. Порції бургерів або картоплі фрі стали в два-три рази більшими! І люди впродовж останніх років також збільшилися разом із розмірами порцій продуктів", - пояснює Куманиліка.
Завеликі порції їжі, а також постійно доступні й готові до споживання закуски є причиною того, що багато людей ненавмисно споживають більше калорій, ніж у попередні роки, говорить професорка.
Поведінку багатьох споживачів, які купують шкідливі недорогі продукти, можна змалювати приблизно так: витрачаю менше - отримую більше.
Щоб створити нові ланцюги формування вартості харчових продуктів, мозкові центри такі, як, наприклад, Agree (foodandagpolicy.org) в США, намагаються налагодити співпрацю між дослідниками, захисниками довкілля, виробниками харчових продуктів та аграрними підприємствами.
Мета: подальший розвиток стратегій сталого розвитку. Великобританія та Швейцарія започаткували партнерство із виробниками харчових продуктів з метою збільшення постачання продуктів з малим вмістом жиру та солі.
Професор Мюнхенського університету Ганс Гаунер наголошує на протистоянні з боку виробників харчових продуктів.
"Уряд країни може ухвалити закони, які забороняють рекламу їжі або заборонити продаж солодких напоїв у школах. Але через потужний економічний тиск такі закони дуже складно впровадити в життя. Виробники скажуть, що ці нововведення руйнують їхню бізнес-модель, що призведе до втрати робочих місць. Політикам буде складно ухвалити чіткі рішення", - зазначає Гаунер.
У Данії, починаючи від 2010 року, споживачі сплачують високі податки на шоколад, морозиво та цукерки, а 2011 року там запровадили ще й податок на їжу з великим вмістом жиру.
У Фінляндії також у 2011 році додтаковим податком обклали певні види солодощів, а в Угорщині - продукти з високим вмістом цукру, солі та кофеїну.
Франція оподатковує з початку цього року солодкі напої, а в Бельгії, Ірландії, Великобританії та Румунії ведуться дискусії щодо оподаткування нездорових продуктів.
Нині до ОЕСР входять: Австралія, Австрія, Бельгія, Великобританія, Греція, Данія,Естонія, Іспанія, Ісландія, Ірландія, Італія, Ізраїль, Канада, Корея, Люксембург, Мексика, Німеччина, Норвегія, Нова Зеландія, Нідерланди, Польща, Португалія, Словаччина, Словенія, США, Туреччина, Угорщина, Фінляндія, Франція, Чеська Республіка, Чилі, Швейцарія, Швеція та Японія.
Нагадаємо, раніше турецькі ресторани забов`язали вказувати калорійність поряд із назвою страви. Крім того, вчені нещодавно довели, що в орагнізмі існує два ключових гормони, пов'язаних з вагою: грелін (вивільнюється шлунком для посилення голоду, гальмує металболізм і зменшує здатність тіла спалювати жир) та лептин (сигналізує мозку, що треба знижувати гостроту апетиту і час спалювати калорії).
Це відкриття може дати поштовх у створенні цільових методів лікування ожиріння та гормональних захворювань.